Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Maroush schreef:Ik vergeleek het longeren even met de circling game. Weet niet of jij Parelli doet of Voest, Hempfling of nog iets anders, maar ik dacht me te herinneren dat bij de circling game je je paard toestaat om naar binnen te komen als het die tekenen van ontspanning geeft. Ik ben nog niet echt ver gekomen met Parelli, want toen ik m'n pakket had werd m'n verzorgpaard kreupel en dat gaat nog wel ff duren ... dus ik zou echt niet weten of dat klopt.
Magoed, áls het klopt (zo heb ik het in het begin wel gedaan iig) lijkt het mij wel verwarrend voor het paard of ik iets à la circling game wil doen of dat ik gewoon wil longeren, dus vroeg ik me af of dat naar binnen halen wel klopt ...
Met omdraaien laat ik het paard zover naar binnen komen dat de achterhand nog gewoon op de cirkel staat hoor, maar idd niet echt op de officiele manier. Doe het ook wel eens zoals jij het doet, maar als ik dat te vaak deed bij Maroes, ging ze ook automatisch daarbij omdraaien en kon ik d'r amper meer gewoon laten halthouden op de cirkel.
hannatjuh schreef:Maroush schreef:Ik vergeleek het longeren even met de circling game. Weet niet of jij Parelli doet of Voest, Hempfling of nog iets anders, maar ik dacht me te herinneren dat bij de circling game je je paard toestaat om naar binnen te komen als het die tekenen van ontspanning geeft. Ik ben nog niet echt ver gekomen met Parelli, want toen ik m'n pakket had werd m'n verzorgpaard kreupel en dat gaat nog wel ff duren ... dus ik zou echt niet weten of dat klopt.
Magoed, áls het klopt (zo heb ik het in het begin wel gedaan iig) lijkt het mij wel verwarrend voor het paard of ik iets à la circling game wil doen of dat ik gewoon wil longeren, dus vroeg ik me af of dat naar binnen halen wel klopt ...
Met omdraaien laat ik het paard zover naar binnen komen dat de achterhand nog gewoon op de cirkel staat hoor, maar idd niet echt op de officiele manier. Doe het ook wel eens zoals jij het doet, maar als ik dat te vaak deed bij Maroes, ging ze ook automatisch daarbij omdraaien en kon ik d'r amper meer gewoon laten halthouden op de cirkel.
dat kouwen en likken is vooral een teken dat hij jou ziet als haar of zijn leider het is eigenlijk gewoon de manier van monty roberts