[AR] [Lo] Hoe werkt deze manier van longeren?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Chatelaine

Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Re: [Lo] Hoe werkt deze manier van longeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 08:50

Heb hier ook nog nooit van gehoord,vind het toch wel intressand..
Ga het wel is bij mij 11jarige en haar drie jarige dochter proberen kijken hoe ze hier op reageren !

Brendageene

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 10:17

Is idd in de western een veel gebruikte manier van longeren. Longeer zelf ook zo, alleen dan wel met zadel erbij en dan maak ik de teugels dus aan de achterste ring van het zadel vast. verder longeer ik sinds kort met een kaptoom. Het heeft hetzelfde effect als een stoot of een slof of iets anders waarmee je ze begrenst van voren. De truc is om ze goed actief te houden van achteren.
Eigenlijk doe ik met rijden precies hetzelfde als aan de longe, ik hou hem actief en als hij zijn hoofd omhoog brengt geef ik druk van voren, is zijn hoofd laag dan heb ik geen contact van voren. Lijkt mij voor het paard namelijk ook wel prettig als het zowel tijdens het rijden als het longeren nog op elkaar lijkt

Overigens heb ik er al velen zo gelongeerd zien worden en heb nog nooit meegemaakt dat paarden gingen stijgeren, staken of in paniek raakten door deze methode. Jonge paarden komen wel eens in verzet, maar dat is meer dat ze vast zitten en nog niet snappen waar ze naar toe moeten, niet dat ze op deze manier zijn bijgezet.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 17:40

de mijne reageerde er te heftig op, normaal bij het normale bijzetten (youwtjes, slof,elastiek en dubbele longe) reageert ze hier niet zo op...

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 22:20

Ik rij ook Western maar ik heb deze manier dus nog nooit gezien

_Cindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 08:19

Als het paard de hele tijd een rukje bij het halster en op de rug krijgt zitten ze volgens mij veel te strak! Ik ga het denk ik ook eens proberen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 08:25

Ik longeer sinds een poosje zo en ik ben er zeer teverden over. Ik heb de touwen aan het halster vast enniet aan het bit. Mijn paard moet juist leren ommet zijn hoofd laag te lopen en dat gaat prima zo. Hij gaat juist lager met zijn hoofd lopen dan nodig is en ontspant zijn hele rug en nek.

viola

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 08:42

cindysponys schreef:
Als het paard de hele tijd een rukje bij het halster en op de rug krijgt zitten ze volgens mij veel te strak! Ik ga het denk ik ook eens proberen..

Mijn pony kreeg juist rukjes toen ik hem heel lost had gezet en dan vooral in zijn oksel zegmaar. Ik ben dat toch meer vooronderaan de singel in het midden vastzetten dan of door een oogje doen en dan boven vastzetten zodat het touw niet zo in zijn oksels zit.