[AR] Is mennen een bejaardensport?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Is mennen een bejaardensport?

Ja
1 (2%)
Nee
37 (97%)

Totaal aantal stemmen: 38

A10

Re: [AR] Is mennen een bejaardensport?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-05 08:09

Dirk is pas 20 Clown

Toen Dirk begon met mennen, ben ik veel met hem meegeweest (zal in 98 of 99 zijn geweest)
Toen kwamen we altijd zo'n oude man (met aanspanning) tegen op de weg die altijd riep dat we VEEEEEL te hard gingen Haha! Haha! (Dat roepen we nog wel eens tegen m! Knipoog )

jantina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 08:43

Op zich is het logisch dat je in de sport wat oudere mensen tegenkomt. Of laat ik zeggen, in ieder geval al flink volwassen Tong uitsteken
Veel op wedstrijd gaan met een span paarden is wel kostbaar, op dressuurwedstrijd gaan met je pony in je enkelpaardstrailertje is voor een 16-jarige ook makkelijker te regelen.

Ik men ook graag en dat al vanaf mijn.... ik denk dat ik mijn eerste les kreeg op mijn..... 14 de Verward Zoiets. Daarvoor reed ik natuurlijk wel vaak mee op de wagen met mijn vader.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 15:32

Ik denk dat het gevoel dat er toch hoofdzakelijk ouderen mennen meer te maken heeft met - zoals Jantina al zei - het kostenplaatje wat er aan vast zit dan dat mennen minder populair is bij de jeugd.

Al moet ik persoonlijk toegeven liever op het paard te zitten dan erachter (ondanks behaald koetsiersbewijs)

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 19:19

Ik moet zeggen dat ik voordat ik met mennen in aanraking kwam het mij echt niets leek. Meer idd voor oude mannetjes.
Sinds alweer een ruime 4 jaar ga ik veel met iemand om die dus ment. En ja, zo ben ik zelf ook in het wereldje gekomen. En ik vind het geweldig. En zo kom je ook op wedstrijden, waar je steeds meer jongere mensen ziet.
Zelf men ik geeneens zoveel. Ik ben van mezelf ruiter, en blijf dat geweldig vinden. Maar het groomen bij het mennen vind ik heerlijk.
En vind het gewoon een mooie sport, en echt niet voor oudere mensen.
Bij ons op de vereniging zijn er qua mennen niet zoveel jonge mensen.

En de reden dat je er minder jongeren enzo in ziet zal denk idd vooral het kostenplaatje zijn.

MarloesV89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 20:11

Echt nie!!!

Ik ben 15 en ben met mijn verzorgpony aan het mennen. Al meer dan een jaar.
Ben ook van plan om volgend jaar mn koetsiersbewijs te gaan halen
me moeder vindt het soms een onprettig idee als ik met de kar.. tis een oude sulky.. over straat ga. PS pony is 19 en loopt al jaren voor de kar dus op een oude fiets moet je het leren tog???
Ben van plan om me eigen pony ook te gaan beleren om voor de kar te lopen!

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 21:55

Mennen is een van de weinige sporten waar leeftijd er (bijna) niet toe doet.
Gelijke kansen voor oud en jong, man of vrouw.

A10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-05 22:20

Albert schreef:
Mennen is een van de weinige sporten waar leeftijd er (bijna) niet toe doet.
Gelijke kansen voor oud en jong, man of vrouw.

Helemaal mee eens!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 23:08

Ik heb op zich niet zoveel met mennen, maar af en toe krijg ik de kans om met een twee-span Friezen op stap te gaan en dat sla ik dan toch niet af Haha! Dit perfect getrainde stel is een genot om mee te rijden, zowel voor de wagen als onder de man (weet ik sinds kort).
Maar als bejaard=pensioen, dan wil ik onmiddellijk voor bejaard doorgaan; heb ik tenminste meer tijd voor mijn paard en Land Rovers.....

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 08:28

Via mijn vriendin ben ik hier terecht gekomen...
Ik men dus ook, mijn man en zelfs kinderen van 10 en 12 vinden het echt heel leuk. Ik ben 38 dus och nog zo heeeel erg oud toch?
In verband met het kostenplaatje rijden we dus alleen recreatief bij ons in de buurt, maar dat is geweldig.
Rij ook onder het zadel, maar ik zou slecht kunnen kiezen.