[NH] rijden met bare back pad. Iemand ervaring?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

R_MW

Re: [NH] rijden met bare back pad. Iemand ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 08:53

is een barebackpad niet slecht voor de rug van een paard? ik hoorde laatst van iemand dat je (als je beugels aan je barebackpad hebt) je véél te veel druk op een heel klein stukje van de paardenrug legt. Alleen het zitvlak van je billen. Zonder beugels maakt het niet zoveel uit zei hij, maar met beugels kun je gaan ligt rijden enzo en druk je veel meer op de rug. Zit wel wat in. Of niet?

maflingergek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 09:38

Ja klopt helemaal roos, daarom zijn de meeste bareback pads ook zonder beugels. alle frofesionel pads in ieder geval, en zonder beugels is ook veel beter voor je zit.

Wieteke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 15:25

Je kan ook kijken op de duitse site http://www.hue-hott.de/, daar hebben ze ook verschillende bare back pads (met foto's en uitgebreide beschrijving!). Je moet dan kijken onder 'Reitkissen'. Sommige van die pads hebben een soort kunstof beugel achter de schoft die verschuiven voorkomt. Mij raadden ze die pads af omdat ik het op een vrij forse fjord wilde gebruiken en de beugel daar niet breed genoeg voor was Ik heb er de Komfort - Bareback Pad gekocht. Hij is wel vrij duur (189 euro...) maar van hele goede kwaliteit; met schapenvacht en suede en de beugel- en singelriemen zijn van erg mooi en soepel leer gemaakt. Aan deze pad kan je dus wel beugels bevestigen, maar ik gebruikte die alleen op de weg voor extra veiligheid in geval van een schrikkend paard en dus niet om te lichtrijden door de hiervoor genoemde slechte drukverdeling. De mensen van die winkel zijn erg behulpzaam en reageren snel op vragen via e-mail.

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 21:51

ik heb ook die van http://www.hue-hott.de/, bevalt me prima..
Beugels heb ik er niet aan, anders ga je maar vreemd hangen op die dingen terwijl een bare-back pad juist het rijden op je zit aanmoedigt.

Nu alleen mijn knollie leren dat ze niet dat ene stapje opzij moet doen als ik net van mijn boomstammetje het been overzwaai, en dan vervolgens in een split in de lucht hang met mijn hak over de rug en mijn andere voet ternauwernood nog op het stammetje.....
Wist niet dat sommige spieren zo rekbaar waren.....

Gelukkig maakt ze dat grapje niet vaak, maar ben zo wel eens uit mijn broek gescheurd.....

maflingergek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-05 13:09

jammer dat de site het niet doet, was wel benieuwd namelijk.

Wieteke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-05 15:01

ik denk dat de site niet werkt omdat ik een komma direct achter de link had getypt die dus is toegevoegd aan de hyperlink... Als je de komma weglaat moet de site het wel doen denk ik. Succes met zoeken!

Bounce

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-05 16:05

Ik heb er ook al eens mee gereden... het zit geweldig

ik zou het ook eens proberen als ik jou was.. het is voor je eigen rug ook beter heb ik laatst gelezen of dat zo is zal ik niet weten

probeer eens zou ik zeggen bevalt je vast goed
groetjes

Allegra

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-05 17:19

lfobijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-05 20:20

Je kunt zo'n dekje ook zelf maken hoor als je een beetje handig bent met de naaimachine. Hebben wij zelf ook gedaan en dit bevalt uitstekend. Het is wel even werk maar het kost maar een kwart van de winkel prijs. Als je een foto wilt van ons eigen product, moet je maar even mailen.
lfobijn@hotmail.com

El_vis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-05 20:23

kheb er zelf nog geen, maar ze schijnen idd heel lekker te zitten, en als je toevallig ook met NH bezig bent is t natuurlijk erg leuk en hendig, kijk eens hier; www.naturalhorsemanship.nl
www.parelli.nl
daar krijg je er uitleg over en daar kun je ze ook bestellen.

maflingergek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 14:27

ik had nog een vraagje over de pad, wat is het verschil tussen de "merken", ik bedoel ik vind die van emiel voest echt super mooi maar hij is wel 100 euro duurder dan die van callippo, www.naturalhorsemanship.nl dan heb je er ook nog een van parelli en die is weer duurder dan die van emiel voest. en zo heb je nog een paar merken.

wat is het verschil prijs/kwaliteit, en wie heeft er goede ervaringen?

groetjes Elianne

ps; mijn voorkeur gaat naar emielvoest, ziet er het mooist en fijnst uit.

sandra83

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 15:39

Ik heb er zelf eentje van naturalhorsemanship.nl en heb de mijn onlangs eens vergeleken met die van Parelli. Volgens mij nauwelijks verschil in kwaliteit en comfort, maar wel heel erg in de prijs. Het materiaal van mijn bbp is precies hetzelfde als die van Parelli (wol onder, vilt binnenin en suede bovenop). Het enige echte verschil wat ik eraan kon zien was dat bij de parellibbp de singestoten doorlopen naar boventoe. Dit ziet er weliswaar mooier uit misschien maar lijkt me minder comfortabel zitten (randje onder je knie).

Afijn, ik ben heel tevreden met mn bbp, van www.naturalhorsemanship.nl

Evenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 20:40

Ik krijg er binnenkort een binnen van Rider's Choice, die ziet er precies hetzelfde uit als die van Parelli maar kost E150,- (inclusief verzenden uit Amerika). Je kan ze kopen via ebay en soms hebben ze daar ook een leuke aanbieding. Ook zijn ze verkrijgbaar in alle kleuren zoals zilvergrijs, paars, blauw, rood, maar ook gewoon bruin, zwart en naturel.

En Elianne, het verschil met de Voest-pad en de anderen is dat die van Voest van wol is en die anderen van suede (de bovenlaag dan). Wol zit zachter aan je achterwerk, maar suede laat je superstevig zitten alsof je zit vastgeplakt zeg maar . Daarom heb ik gekozen voor een pad van suede want Fenna zit zelf al lekker zacht (wat wil je met die vetkussens )

Adrienna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 17:40

Ik heb een barebackpad van Klaas Feuth, van http://www.natuurlijk-ruiterschap.nl

Hij heeft 2 modellen, een 'normaal' model en een wat vierkanter 'western' model waar een heel handig vakje in zit voor bijv. een bidon tijdens langere ritten. Deze heb ik.

Ze zijn helemaal niet duur daar en wel hele goede kwaliteit!

R_MW

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 13:20

maflingergek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 16:42

Ik heb dus het zelfde probleem als jou, ik twijfel tussen een bbp van inderdaad callippo en voest ( www.emielvoest.nl )

die van klaas feuth valt al af voor mij omdat hij er erg slap uitziet, meer dekje-achtig, lijkt alsof je er niet stevig op zit en er zo van af schuift, maar ik heb er geen ervaring mee dus kan er eigenlijk niks over zeggen.

die van emiel voest vind ik het mooist er uit zien maar die van callippo is weer een stuk goedkoper, ik moet nog even de voors en tegens met elkaar afwegen en dan beslissen.

groetjes Elianne

@roos, ik zou dus voor die van callippo gaan, ziet er steviger uit en ik denk dat je er minder makkelijk afvalt, je blijft beter plakken zeg maar en de prijs is ongeveer gelijk.

_Cindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 08:05

Ik rijdt nu met een soort dekje en dekensingel, dus een soort van bareback idee, alleen niet zadelvorm en gewoon zelf gemaakt. Maar dat is eigenlijk omdat Geke geen zadel heeft nog..

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 09:14

Waarom rijden jullie eigenlijk niet gewoon op de blote paardenrug?

Amon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 10:31

wendytjeG schreef:
Waarom rijden jullie eigenlijk niet gewoon op de blote paardenrug?

Omdat ik dan verzekerd ben van een zandbad
Ik ga de western BBP van Klaas Feuth aanschaffen, vindt die wel stoer, ene kant de fles wijn (i.p.v. bidon ) mee, andere kant pakkie peuken , en gaan met die banaan.
Nee geintje, maar heb hem in Arnhem eens goed bekeken en vindt het een mooie BBP voor dat geld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 14:15

Ik rijd zonder zadel prima. heb niet zo'n ding nodig, ook heb ik wel eens gehoord dat ze inderdaad slecht zijn voor de paardenrug. Ik geloof dat daar een topic over is geweest...

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 09:01

Citaat:
die van klaas feuth valt al af voor mij omdat hij er erg slap uitziet, meer dekje-achtig, lijkt alsof je er niet stevig op zit en er zo van af schuift, maar ik heb er geen ervaring mee dus kan er eigenlijk niks over zeggen

een stalgenoot van me heeft er zo eentje en het schuift absoluut niet, er zit een soort sympanova aan de onderkant waardoor het zo v[quote]st als een huis ligt, je schuift ook niet als je erop zit, want het is een soort nep-suede.

Ik overweeg er eentje te kopen, omdat ik anders iedere dag een rijbroek in de was heb en ik heb niet zoveel rijbroeken..... ze drogen niet in 1 nacht namelijk

Ze zijn, als je tenminste zonder beugels eraan rijdt, net zo slecht voor de paardenrug als wanneer je zonder zadel zit, als je er beugels aan hangt, krijg je puntbelasting, zou ik persoonlijk nooit doen, dan kan je beter aan een boomloos zadel met de bijbehorende pad gaan denken

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 16:08

Ik heb laatst zo'n vette barebackpad gezien...wil hem absoluut hebben. Totaal van (nep-)bont, heel lekker dik en heerlijk zacht. Goede kwaliteit met zwarte singel en beugels.

Alleen 200 euro

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 16:17

Tamara, heb je niet gelezen wat hier boven staat over die beugels?
Beter van niet hoor....

rensju

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 17:55

ik rijd zonder zadel! al bijna men hele leven.. geleerd op een arabier,, nu op een fries... erg moeilijk met die hoogopgooiende benen...
ik koop ook een bbp, ze zweet zo op de buitenritten dan word ik helemaal nat vies haren prikken, daarvoor dus.
en idd GEEN beugels.....

nienke07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 20:27

Ik heb de bbp van Calippo... bevalt ons heel prima!! Paardje wordt beleerd en loopt heel prima hiermee!
Afbeelding