[AR] [VD] Steigeren

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Joyce

Re: [VD] Steigeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 19:31

Ja hoor, en wij ook Haha!

Annemieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 19:33

Joyce schreef:

Ja joyce, toch lief dat we toestemming hebben dat we ons mening mochten geven Haha!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 19:34

Je kan het ook omdraaien joyce... Een paard wat steigert een commando geven, en dan het commando niet meer gebruiken, ben je er zo vanaf.
Maar goed, ik zeg niks meer, want ik mag niks zeggen.....

Joyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 19:37

Maar als je je eigen reactie leest, en je je zo ergert dat mensen het fout aanleren, moet je zelf ook wel nadenken hoe je iets brengt. Door zoiets te zeggen lijkt het net alsof je het steigeren beloont. En als je daarin niet consequent ben heb je mooi de problemen!

Oh, en na streng afstraffen ben je er ook zo van af! Haha!

En dat je niks mag zeggen? Dat hebben wij niet gezegt hoor, als je niks meer wil zeggen, dat is iets anders natuurlijk. Wij zijn het er gewoon niet mee eens hoe je het hier schrijft en mogen daar best onze mening over geven.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 19:40

Annemieke schreef:
Joyce schreef:

Ja joyce, toch lief dat we toestemming hebben dat we ons mening mochten geven Haha!

Wat een stomme opmerking. Ik bedoelde het niet eens voor jullie in de eerste instansie.

Ik word er altijd zo moe van hier op bokt. Als iemand zijn mening geeft en dat is negatief staat heel bokt op stelten.

Joyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 19:42

Wow, annemieke en ik zijn heel bokt, ik wist het ik wist het !!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 19:44

Klopt gedeeltelijk wat je zegt, Jamaica stond snel op haar achterbenen als ze daar een rede voor had (schrikken). Ik heb haar dus niet omhoog moeten trekken of op moeten tillen of weet ik veel om het aan te leren.
Als je niet consequent bent heb je met alles een probleem, ik ben echter wel consequent, en kan hier vandaan niet beoordelen of in dit geval de TS dat wel of niet is.

Waar het mij omgaat is dat het altijd hetzelfde liedje is.
TS vraagt hoe je steigeren aanleert, krijgt als reactie dat je dat niet zomaar leert, dat het gevaarlijk kan zijn etc, en diegene die het afraden zijn vervolgens de spreekwoordelijke banketstaaf

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 19:45

Ja inderdaad.

Joyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 19:46

Nee hoor, ik vind steigeren ook geen goed kunstje, sterker nog, ik leer het mijn pony geen eens omdat ik het onverantwoord vind. Ze mag het niet, nooit. Niet op commando, niet uitzichzelf met mij in de buurt.

Het is meer de manier waarop het gezegt wordt.

Marieke_456

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 19:48

Het optillen of trekken kan sowieso niet by welk ras dan ook.
Tuurlyk niet stef! De TS zei toch al dat ze er lang over na heeft zitten denken, dat haar pony al wat vd kent én dat ze dagami om tips heeft gevraagd, maar ze vroeg om wat tips van andere bokkers nou dan kan jy my niet vertellen dat ze neit weet of het gevaarlyk kan zyn..

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 19:52

de manier waarop het gezegt wordt misschien omdat je zooooo ontzettend veel penny's (niet in betrekking tot TS) krijgt (ook over de mail) hoe je ze leert steigeren.... Omdat het stoer is ofzo. Hoevaak is niet de 1e vraag van mensen die niks, nada noppes met VD hebben, hoe leer ik hem steigeren? Terwijl er zo ontzettend veel meer is.
Ja, jamaica kan steigeren op commando, maar ik doe het eigenlijk zelden. Heb het destijds aangeleerd omdat ik show plannen met haar had, en tja, het is om te zien een van de spectaculairdere (is dat nederlands? Haha!) dingen. Maar, als Jamaica zomaar zonder rede zou steigeren (als ze schrikt vind ik het nog wat anders) kan ze hem ook krijgen. Er wordt gesteigerd als ze mijn toestemming heeft ( = commando) en anders niet.

Honey leer ik het niet, daar lopen kinderen van 5 mee te zeulen, en Hon is zo'n goedzak dat als die kinderen per ongeluk het commando geven ze braaf omhoog gaat en vervolgens staat van "snoepje?"

Marieke_456

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 19:55

Niet iedereen is penny en trouwens jy heb het toch ook van iemand geleerd? Jy heb het ook ergens gezien of ergens gelezen of weet ik het... dan kan je andere mensen ook wel helpen toch?

evita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 19:56

Sommige paarden steigeren zowiezo uit hun zelf, dit moet je ze absoluut afleren! Maar er een commando aangeven heeft wel zin. Pas als JIJ dat commando geeft mag het paard steigeren, anders niet. Steigert het paard wanneer je er niet om hebt gevraagd dan mag ie gestraft worden. Misbruik ervan maken heet dat, heb ik al eerder genoemd. Ik reageer even omdat in mijn geval, er dankbaar gebruik van maken dat mijn paard zelf omhoog ging niet telt. Ik was heel jong, had nog nooit van VD of NH gehoord en maakte van een nood (steeds achterover klappen) een commando. Nu ik weet wat VD is en ervaring heb, leer ik mijn andere paard ook steigeren. Toch op een hele andere manier!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 19:57

Marieke_456 schreef:
Niet iedereen is penny en trouwens jy heb het toch ook van iemand geleerd? Jy heb het ook ergens gezien of ergens gelezen of weet ik het... dan kan je andere mensen ook wel helpen toch?

Ik heb het van mezelf geleerd.....

Joyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 19:57

Maar wat kan jou dat nou schelen, je fokt je eigen enorm op, reageert heel vaak op UZ op een minder leuke manier, dan vraag ik me af, als het je nou niet aanstaat al die penny's, waarom lees je het dan nog? Er staat duidelijk steigeren in de titel. Misschien moet je dat wat meer loslaten, jij kan ze toch echt niet overtuigen het niet te doen en je hebt alleen jezelf er blijkbaar mee als je het gaat lezen en je er vervolgens kwaad van word. Bovendien hoeft niet alles en iedereen penny te zijn die een vraag stelt, we moeten het allemaal eens leren.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 20:01

Waar zeg ik dat het allemaal penny's zijn? Maar vooruit...

Waarom ik blijf reageren? In de stille hoop ongelukken te kunnen voorkomen

Marieke_456

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 20:02

stef schreef:
Marieke_456 schreef:

Ik heb het van mezelf geleerd.....

Goh! Was Timon ook maar zo.. dat scheelde my een hoop tyd als hy alles zichzelf aanleerde,..

Joyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 20:03

Maar niet iedereen is natuurlijk zó goed als jou dat ze het zichzelf aan kunnen leren. Oke, je zei dan misschien niet lettelijk ALLEMAAL penny's, maar wel: zooooo ontzettend veel penny's. Dus die paar extra erbij maakt het wel tot állemaal penny's. Maar goed, dit gaat nergens over Clown

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 20:06

Joyce schreef:
Maar niet iedereen is natuurlijk zó goed als jou dat ze het zichzelf aan kunnen leren. Oke, je zei dan misschien niet lettelijk ALLEMAAL penny's, maar wel: zooooo ontzettend veel penny's. Dus die paar extra erbij maakt het wel tot állemaal penny's. Maar goed, dit gaat nergens over Clown

Nee, idd

Schei maar uit voor ik weer tot VD koningin of weet ik veel gebombardeert wordt.....

Sundancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 20:13

Kunnen wy hiermee ophouden? Dat gekat schiet je helemaal niets mee op.

Ik voel me net moddie }>

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 20:35

Jemig Stef laat duidelijk merken hoe het wel moet..
Ze wil dat niet iedereen (ja van die pennys enz. ) onverantwoord een pony/paard leren stijgeren. Als ze hier in dit topic zou zeggen; ja ik deed m'n pony het zo aanleren en dan leest een penny of klein kind het en die denkt van heee stoer dat wil ik ook. Gaat daarna met d'r beest aan de slag en dat beest gaat stijgeren.. Maarja zo'n klein kind is niet in staat om consequent te zijn dus maakt van het kleinste dingetje gebruik om z'n zin te krijgen met stijgeren..
Ik vind het dus erg verstandig dat Stef hier niet zegt hoe ze dat doet.
Eigenlijk is het gewoon een soort van ''bescherming'' dat niet iedereen zoiets onverantwoord gaat doen.. (heel verstandig dus!!) en dan krijgt ze allemaal dom gezeur.. Scheve mond tuurlijk iedereen mag een mening hebben maar dat kan dan rustig tegen elkaar gezegd worden..

Heel verhaal maar ik word hier nou zoooo moe van

speedy3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 00:15

Hoi
iedereen vind het gevaarlijk .Maar jullie paarden doen het allemaal wel leg dat dan eens uit

even voor de ts Lachen er zijn tegen woordig ook lessen ik heb 1 keer in de 2 weeken les van anja schipers

evita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 01:12

ik vind het prima als iemand zijn paard wil laten steigeren. Vraag jezelf wel af waarom. De reden waarom ik het gevaarlijk vind is omdat ik ook wel eens wakker ben geworden in een ambulance na een val van een steigerend paard. Weet gewoon wat je je paard leert. Het zou in principe hetzelfde zijn als een hond leren iemand aan te vallen (voor dieven ed), het gaat MEESTAL goed..maar het zal een keer misgaan. Daar moet je gewoon goed over na denken...

speedy3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 09:40

evitatinkle Ben ik het niet helemaal mee eens.
Je leerd je paard ook aan dat er gewicht op zijn rug komt.
dat kan ook fout gaan,
Je leerd jepaard vast staan kan ook echt fout gaan

zolang je met dieren bezig bent kan alles fout gaan
dieren blijven dieren

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 11:19

Ik ben er ook tegen en mijn paardje kunnen het ook niet.

Als de omhoog komen hebben ze een probleem met mij.

Het is dus niet zo dat iedereen die er tegen is hun paard het wel kan.