Dat zij-dingetje ziet er wel wat onhandig uit idd , ik dacht ook gelijk aan schuren....
Waarom vraag je trouwens niet gewoon Sietske om advies ,
als je daar een hoofdstel koopt kan ze je vast ook wel adviseren hoor

Zelf vind ik een side pull niet fijn om mee te rijden.
Het is een leuke site van Kraak , maar ik vind het concept onveilig en onbruikbaar....
Mooi ontwerp hoor , maar ik heb er toch echt een hoofdstelletje / halster omheen hangen als veiligheids-uitrusting....
Wat dus inhoudt dat als een paard aan de kletter dreigt te gaan ergens voor en niet meer braaf reageerd zoals geleerd , ik hem mooi alsnog op de rem kan zetten of desnoods om kan sleuren aan 1 teugeltje , doe dit niet voor mijn plezier maar als het enige andere alternatief is een gloeiendhete doodsangst-galop zonder enkele controle en oplettendheid...levensgevaarlijk.
Je zal d'r op zitten met je touwhalstertje waar je geen goede ruk aan kunt geven of waarmee je je paard niet om kan trekken...brr moet er niet aan denken

Het is een schitterend ding om mensen die constant teveel druk zetten , een her-opvoeding mee te geven , maar je levert ze wel aan de nukken van het paard over dan , zonder middel om zichzelf en het paard te redden als het dier ergens van flipt.....