[AR] Broek nodig bij mennen ?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Arretje

Re: [AR] Broek nodig bij mennen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 22:58

Jajaja, bek me maar af hoor Tong uitsteken Maar we zijn het wel eens toch? Staat niet in de reglementen, dus mag zowel met als zonder.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 07:09

Haha!
Bij het mennen mag het inderdaad met en zonder, bij het aangespannen moet het zonder. Knipoog

Arretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 08:22

Precies! Haha!

A10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 21:59

Mijn instructeur adviseerde mij zonder broek dressuur te gaan rijden. Wat is jullie ervaring oa mbt achterwaarts. Krijg je een betere buiging door zonder broek te rijden?

kizz_rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 23:43

zonder broek kan wel maar dan heb je wel remmen nodig...
maar ik heb een kar zonder remmen maar wel tuig met broek... de kar is ong 100 kg en de pony die ervoor staat is een grote shetlander (groter dan 1.10) als ik wat verder weg wil heb ik dan remmen nodig of zou het ook zonder kunnen??
en stel dat ik er naast loop als ik de dijk oversteek? zou het dan kunnen met alleen maar een broek?

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 09:11

Het kan wel, alleen is het fijner voor je paard als je een beetje bij kan remmen.

jantina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 12:23

Albertine_N schreef:
Mijn instructeur adviseerde mij zonder broek dressuur te gaan rijden. Wat is jullie ervaring oa mbt achterwaarts. Krijg je een betere buiging door zonder broek te rijden?

Hoe bedoel je dat? Wat was de motivatie van je instructeur?
Hoe zou je betere buiging krijgen door zonder broek te rijden, de broek zit immers om de billen en daarmee kan ie toch prima buigen in zijn lijf? Of had je instructeur en een andere verklaring voor. (hij is tenslotte instructeur, ik niet Tong uitsteken )

Ik ben met mijn jonge paard begonnen met de eerste kleine pasjes achterwaarts voor de wagen en dat gaat prima met broek.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 12:58

In principe maakt het niet veel uit, met of zonder broek. Je paard gaat achteruit of hij doet het niet.
In het span helpt een springriem, riempje tussen voorkant borst en singel, goed om ze te helpen met achteruit gaan.

A10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 19:06

Ze zou losser staan en daardoor makkelijker kunnen bewegen. Enfin er zit ff iets niet lekker met mijn kar want de jury had t er gisteren ook al over. Helaas kon ik niet om meer uitleg vragen,omdat ik al weg moest (ivm examens)voordat de wedstrijd was afgelopen.

Achterwaarts ging trouwens prima met broek.Na vijf pasjes stond alleen m'n kar scheef...

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 19:22

Albertine_N schreef:
Achterwaarts ging trouwens prima met broek.Na vijf pasjes stond alleen m'n kar scheef...

Het geluk van recht achteruit moet je ook maar net hebben.
Staat je pony recht, is de bodem niet goed en ga je alsnog scheef.

laura2span

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 22:27

ik zat vorig jaar te schrijven bij een 3/4 wedstrijd en die man vertelde mij dat het niet uitmaakt of de kar scheef gaat als je pony maar recht gaat. je kar mag dus scharen volgens hem!
ik rij zonder broek en achterwaarts is altijd een drama. hoewel ze vandaag voor het eerst de kar zelf naar achter duwde. het kan dus wel hoewel het in enkelspan met broek heeeel wat makkelijker gaat.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 09:47

Laura; Maar als er net een hobbeltje in het gras zit, dan kan je er ook niets aan doen dat je kar scheef achteruit gaat... Daarom zou het oneerlijk zijn dat je wagen persé recht achteruit moet.