Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
monsera schreef:roxje21 schreef:Je kan het dus ook gewoon met een zadel doen hoor; wat ik al zei = de leidsels (of gewoon 2 longeerlijnen) door de beugels doen en de buitenlijn via de achterhand.
Wel de beugels niet vergeten vast te maken.
Ik meot ook alles alleen doen en dit helpt heel goed.
Omdat je als 't ware gewoon stuurt. Net zoals je erop zou zitten. Dus dan hoeft er niemand te helpen.
Hier zou ik wel mee uitkijken je moet heel goed weten waar je mee bezig bent.Als je je paard niet gewoon zo kan longeren lijkt het me ook sterk dat je wel met dubble longe om kunt gaan.Het is niet zo dat je maar lekker aan de buitenste longeerlijn kunt gaan trekken om zo je paard om je heen te laten lopen.
Hilary schreef:- bleek ze te ver aan de voorkant van het paard te staan. Ze gooide dus als het ware de deur dicht, en het paard stopte dan en draaide naar binnen.
-Mijn tips waren: kijken en wijzen in de richting waarin je je paard wilt hebben. Je kijkt echt duidelijk, dus met je hoofd in die richting. Je wijst met de hand waar je je lijn in hebt; hou je hand op schouderhoogte (te hoog is stoppend). En tenslotte drijf je met je vrije hand (ik heb daar een deel van mijn leadrope in, andere mensen de longeerzweep). Richt je drijvende hulp op de achterhand van je paard.
Hilary schreef:PS Roxje21, ik denk niet dat het een persoonlijke aanval was, meer van: mensen die niet kunnen longeren, moeten al helemaal geen dubbele longe gebruiken (en daar ben ik het wel mee eens.) Zo iets als: het bit is zo scherp als de hand van de ruiter die m vastheeft (via de teugel natuurlijk).
romyolya schreef:vooral niet stoppen als ze het niet goed doet.
de volgende keer dat je dit dan probeert gaat ze het al helemaal niet doen.
desnoods 1 rondje goed (als het echt niet lukt gwn mee lopen) en dat proberen op te bouwen.
ik heb het zelfde probleem![]()
![]()
maarja veel succes!