[AR] Koetsiersbewijs

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

SANEX

Re: [AR] Koetsiersbewijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 22:30

Verrek, ik zie idd dat de link van de srr het niet meer doet, wat stom.
Ik heb ook al behoorlijk lopen zoeken op internet maar kon wel eens wezen dat de site van de srr eruit ligt...

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 22:44

Website SRR doet het idd niet meer, staat die niet onder recreatie bij www.knhs.nl ?

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 22:57

Nee, staat ook niet veel, klein stukje over het hoe en wat.

Misschien wel even belangrijk :

Het Ruiter- en Koetsiersbewijs is verplicht in de bossen van de gemeente Arnhem, de Amsterdamse Waterleidingbossen, het Goois Natuurreservaat, de bossen van de gemeente Soest en een gedeelte van de Utrechtse Heuvelrug

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 23:03

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 13:46

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 14:36

Wat betreft verzekering: iedereen hoort van zichzelf al WA verzekerd te zijn. De verzekering die het koetsiersbewijs bied is niet echt een verzekering maar in geval van een ongeval bemiddeld het koetsiersbewijs bij jouw eigen WA verzekering.
Verder wordt je lid van KNHS recreatie en ontvang je Paard en Co. Ik geloof dat je na een jaar het koetsiersbewijs weer moet verlengen (?)
De kosten verschillen van waar je de lessen neemt. Het examen is 1 vast bedrag maar daarnaast ligt het aan de vereniging waar je de lessen neemt hoeveel je kwijt bent (afhankelijk van hoeveel lessen, eigen paard of leenpaard)

mriekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 14:44

wat ik weet is dat je om de 2 jaar moet verlengen?!

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 16:03

Haha! Natuurmonumenten en de srr hebben hun samenwerking stop gezet, de reden hiervoor is dat de srr niet mee wilde betalen aan de bewegwijzing voor ruiterpaden Clown

waarom ik dit zeg?

hiervóór had je je ruiter/koetsiers bewijs nog wél nodig om op sommige gebieden te mogen komen, nu niet meer.

nu moet je een vergunning kopen a € 20 per jaar als ik het goed gelezen heb. ik weet alleen niet of je dit per gebied moet gaan kopen, wordt een dure grap.