Neonlight schreef:En Margreet, dat paard, was dat toevallig een merrie??? Heb de ervaring dat merries net wat harder flippen als ze achter iets voelen. Ik zou in ieder geval toch proberen om het dan juist achter de billen te doen. Wel voorzichtig aan natuurlijk, maar het is in de toekomst wel fijn, dat je niet een paard hebt die direct gaat flippen als ie iets achter zich voelt. Je weet nooit wat er ooit kan gebeuren namelijk. Onze jonge pony's doen we juist wel achter de billen, gewoon om het te laten voelen. En ook een lang teugeltje, dat het op de hakken bungelt, want daar flippen ze ook nogal gauw op. Kan een hoop ongelukken voorkomen.
Nope, een 16 jarige ruin, die normaal heel cool is met alles en echt veel liever lui dan moe. Maar dit vond hij echt heel erg eng, had ik niet verwacht van 'm.
Ik had 'm laatst in stilstand zo'n beetje ingepakt met de longe helemaal om 'm heen en daar gaf hij niets om, maar in beweging is het oh zo eng...
Het is niet mijn paard, ik doe 'm tijdelijk, binnenkort komt de eigenaar weer terug en ik verwacht niet dat zij met de dubbele longe aan de gang gaat, dus ik heb ook niet zo'n zin om er heel veel energie in te steken. Ik zal binnenkort eens een bandage achterlangs binden en 'm eens z'n gang laten gaan daarmee, hij stopt vanzelf wel een keer, daar zal het vast wel van opknappen, maar meer doe ik er niet aan.
Wel handig: als ik iets meer impuls wil, dan laat ik gewoon de lijn een klein stukje naar achteren glijden en hoppa! Daar gaat hij! }>