Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Lusitana schreef:Ja, als jij denkt dat alles binnen een mum van tijd goed moet zitten, dan denken we gewoon anders over paarden en het paardenlichaam. en je benadrukt daar zelf mee, dat het dus weer een kwestie is van geen geduld. Gemakzucht.
Citaat:Die spieren komen ook wel met gewoon longeren en rijden. Vergelijk het met bodybuilding. Dat is versneld opbouwen van spieren die een metselaar bv vanzelf op een natuurlijker en gezondere manier kweekt...en die spieren blijven, die van de sportschool niet, hoor, dat wordt pudding als je stopt.
Lusitana schreef:Even terzijde, kan iemand me vertellen waarom je denkt op deze manier de spieren van de achterhand te moeten versterken? Moeten ze kunnen sprinten? Als je komt met ondertreden en weet ik het wat: denk je niet dat als je een paard zo rijdt dat hij dat gaat doen, de bespiering vanzelf komt? Dat het in de eerste plaats dus de taak van de ruiter is en niet het belang van de fysiek van het paard? Een slechte ruiter op een bespierd paard laat het echt niet fatsoenlijk zijn werk doen. Een goede ruiter op een minder bespierd paard wel. Denk daar maar eens over na.
Lusitana schreef:Bedenk dat hulpteugels en een uitvinding als de pessoa, vrij modern is en voor de gemakzuchtige mens. Een echte ruiter gebruikt dat soort poespas niet en we hebben het lang genoeg zonder gedaan en gewoon dezelfde resultaten gehaald. Maar nu moet alles even snel snel in elkaar gefabriekt voor resultaat. DAAR ben ik tegen.
Lusitana schreef:Ja, als jij denkt dat alles binnen een mum van tijd goed moet zitten, dan denken we gewoon anders over paarden en het paardenlichaam. en je benadrukt daar zelf mee, dat het dus weer een kwestie is van geen geduld. Gemakzucht. Als je denkt dat ik tegen de pessoa ben omdat ik het dierenmishandeling vind (o, wat ben ik weer Penny), dan heb je het mis. Ik vind alleen dat mensen na moeten denken over wat ze eigenlijk vragen en waarom. en ik wil zeggen dat je met rijden veel beter en langduriger resultaat bereikt, dat wil je toch niet ontkennen? Bedenk dat hulpteugels en een uitvinding als de pessoa, vrij modern is en voor de gemakzuchtige mens. Een echte ruiter gebruikt dat soort poespas niet en we hebben het lang genoeg zonder gedaan en gewoon dezelfde resultaten gehaald. Maar nu moet alles even snel snel in elkaar gefabriekt voor resultaat. DAAR ben ik tegen.