Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Nado schreef:je pony is 2,5. hij is nog hartstikke jong. het is praktisch nog een veulen. jij vraagt concentratie van hem die hij geestelijk zeer waarschijnlijk niet kan opbrengen. jij vraagt van hem dat hij het werken serieus neemt, dat is net als een kind van 6 vragen om kantoorwerk serieus te nemen ipv tekeningen te maken op de bloknoot. Laat hem eerst nog een jaar of twee spelen en jong zijn voordat je serieus met hem probeert te werken. hij is er duidelijk nog niet aan toe. en doordat hij met zijn speelsheid weg komt met dingen die jij niet wilt, verpest je het alleen maar voor de toekomst. en dat longeren niet werkt, behalve dat het aan zijn gebrek aan concentratie ligt, kan jij waarschijnlijk ook niet goed longeren en sta je waarschijnlijk verkeerd ten opzichte van je pony. dan zal hij je nooit begrijpen. ik zou zeggen laat hem nog een jaartje staan en verdiep je in hoe je dingen het beste aan kan pakken.
karoliena schreef:Hij kan zich zeker wel concentreren.
Gisteren hem weer in het tuig gezet. En hij bleef ook gewoon keurig sttilstaan terwijl ik heen en weer loop en om hem heen. Jouw paard Manuutje is dus maar twee maanden ouder dus dat zou geen verschil moeten maken voor de concentratie. En inderdaad een hengst laten staan totsat hij ouder is, is geen slimme zet.
karoliena schreef:Dat is toch meer gedrag van een hengst denk ik en niet zo zeer van een pony die zich nog niet kan concentreren. Ik denk dat Shetlanders niet zo zeer speelser maar inderdaad gewoon ondeugender zijn dan andere rassen. Ik heb een hoop rassen meegemaakt maar nog nooit van die rare dingen als nu met mijn shetjes.
karoliena schreef:Ja zeker. Slim en ondeugend zijn ze.