We begrijpen elkaar, het is zo jammer dat dat op maneges ed niet meegegeven wordt. Het maakt de mensen hard, terwijl paarden mensen juist kunnen verzachten.
het woordje equivilenten snap ik alleen niet helemaal

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Blossomm schreef:Hmm...dan krijg ik meer het idee van conditionering.
Wanneer een paard eigenlijk gedwongen wordt om niet bang te zijn voor enge objecten, ipv zelf op onderzoek uit te gaan, krijg je paarden die afgesloten zijn van de wereld, die niet zelf denken. Perfecte machines zijn omdat ze precies doen wat hun baas zegt, zonder zelf iets te voelen of na te denken..
Citaat:Dit zijn de paarden met doffe ogen, oren in een stabiele houding en waarbij aanraking hun niks doet.
Dit zie ik ook vaak bij politiepaarden. Dan is er dus voornamelijk aan het paard gewerkt en niet aan de samenwerkingskwaliteiten van ruiter en paard.
Blossomm schreef:Paarden die vaak gedwongen zijn en hun eigen inbreng niet mogen tonen kunnen wel degelijk geestesdood worden.
Als jij schrikt en je daarvoor wordt gestraft zul je misschien niet meer schrikken, maar dat betekent niet dat de angst niet meer aanwezig is. Die komt alleen niet meer naar de oppervlakte...
Voor de duidelijkheid, ik heb het nu niet specifiek over politiepaarden, maar meer over hoe het er over het algemeen gezien aan toe gaat.
Citaat:Ik vind het dus geen mooie aanpassing van het paard. Ik prefereer een paard dat ergens naar kijkt en dan pas beslist of hij het wel of niet eng vindt. Niet een paard dat bij voorbaat gewoon niks ziet.
Ik snap hem wel, een paard dat niks ziet, kan ook nergens van schrikken. Maar dat noem ik dus geen paard meer....