[AR] [LO] Pony komt steeds naar binnen

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Alet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 15:34

he ik ben de vriend van alet en ik ben sindskort ook een beetje aan het longeren en ik heb er mischien weinig kaas van gegeten, maar als haar paard naar binnen loopt ben ik al te laat . Ik probeer altijd achter de kont te blijven (om een drijvende werking te houden) en als ze wel naar binnen dreigt te lopen wil het wel eens helpen als ik met het longeer touw wapper om haar weer bij me weg te krijgen.

Probeer anders iemand te vinden die je kan begeleiden bij het longeren, want andere mensen zien soms hele ander dingen dan dat je zelf ziet.

laurateuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-04 10:09

Alet schreef:
he ik ben de vriend van alet en ik ben sindskort ook een beetje aan het longeren en ik heb er mischien weinig kaas van gegeten, maar als haar paard naar binnen loopt ben ik al te laat . Ik probeer altijd achter de kont te blijven (om een drijvende werking te houden) en als ze wel naar binnen dreigt te lopen wil het wel eens helpen als ik met het longeer touw wapper om haar weer bij me weg te krijgen.

Probeer anders iemand te vinden die je kan begeleiden bij het longeren, want andere mensen zien soms hele ander dingen dan dat je zelf ziet.

ja, ik was ook al van plan eens onze lesgeefster te vragen om het te proberen maar... je techniek van met dat longeertouw te wapperen of een drijvende beweging te maken geeft niet zoveel zin want hij is daar toooootaal niet bang van, integendeel, hij wil het wel eens van dichterbij zien, zelf van de longeerzweep of als ik de longeerzweep laat klakken voor zijn gezicht komt hij nog naar ons toe

laurateuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-04 10:12

IK weet het niet zeker maar ik denk dat ik het eens zal proberen met verschillende tips tesamen, ik zal een plastieken zak aan de longeerzweep hangen en rond mij een kring zetten van bakstenen of kegeltjes, ik zal jullie laten weten hoe het is gegaan, als dat niet gaat ga ik het eens aan iemand vragen met veeeel ervaring...

Maar de hints mogen blijven komen hoor Lachen

Alet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 18:37

(michiel) OK binnenkort dan maar de succesfoto's plaatsen Knipoog

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 19:17

Ik zou geen stenen om je heen leggen, als hij dan naar binnen komt en hij let niet op, kan hij zijn lelijk bezeren. Wat natuurlijk wel je longeerprobleem tijdelijk oplost, omdat je hem dan niet meer kán longeren.

laurateuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-04 13:35

Sjonniej schreef:
Ik zou geen stenen om je heen leggen, als hij dan naar binnen komt en hij let niet op, kan hij zijn lelijk bezeren. Wat natuurlijk wel je longeerprobleem tijdelijk oplost, omdat je hem dan niet meer kán longeren.

ja, haha Scheve mond Ja, ik ga het dan met iets anders doen...

Alet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 14:16

(Niet mijn vriend dit keer, gewoon ikzelf Knipoog )
Ik denk dat het een respectprobleem is...
Ik zou iemand erbij halen, zoals een instructrice, die hem even goed aanpakt . Niet naar bedoeld, maar hij probeert veel trucjes op je uit en heeft nu ook door welke van die trucjes werken... Zoiets is gewoon lastig om zelf uit te komen, je blijft vaak rondgaan in dezelfde 'fouten'.
Ik zou het laten rusten voordat je er iemand bij gehad hebt. Diegene kan dat eerst zelf longeren en later kun jij dan onder begeleiding longeren.
Veel succes!

laurateuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-04 20:49

Alet schreef:
(Niet mijn vriend dit keer, gewoon ikzelf Knipoog )
Ik denk dat het een respectprobleem is...
Ik zou iemand erbij halen, zoals een instructrice, die hem even goed aanpakt . Niet naar bedoeld, maar hij probeert veel trucjes op je uit en heeft nu ook door welke van die trucjes werken... Zoiets is gewoon lastig om zelf uit te komen, je blijft vaak rondgaan in dezelfde 'fouten'.
Ik zou het laten rusten voordat je er iemand bij gehad hebt. Diegene kan dat eerst zelf longeren en later kun jij dan onder begeleiding longeren.
Veel succes!

je kan gelijk hebben, maar ik ben niet de enige die het al heeft geprobeert hoor!! Er hebben al verschillende mensen dit geprobeert, maar zonder resultaat.. Daarom ga ik (zoals je zei en ik ook al heb gezegt) eens profesionelere hulp inroepen.

Alet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 10:53

Heel veel succes!!

Libertylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 11:21

Mijn verzorgpaardje Taro deed dat ook. Hij wou gewoon de hele tijd aandacht van je hebben. Als je begon stond is dicht bij je en dan bleef je maar rondjes lopen. Op een gegeven ogenblik stapte ik langzaam een stapje van hem weg zodat de afstand tussen ons steeds groter werd. Dat heb ik dus uitgewerkt en nu zoekt ie automatisch de ruimte op!

Douni

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 22:35

Vraag iemand die aan de buitenkant naast je paard wilt lopen, als je pony naar binnen komt, haalt zij je pony weer naar binnen.
Probeer ook zijn concentratie erbij te houden, zodat hij geen tijd heeft om naar binnen te lopen. Dus probeer vaste commando's te houden. Bij versnelling van een gang moet je enthousiast en je klank aan het einde opwaarts zijn, maar commando's die een vertraging vragen moeten kalmerend klinken.

Ook een goede tip(heb namelijk hetzelfde probleem gehad): Wanneer je pony naar binnen komt, zeg dan streng en duidelijk "uit". Je kan hierbij ook een tikje met de longeerzweep gebruiken om het wat effectiever te maken.

monaatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 17:51

probeer eens schuin achter de kont van het paardje mee te lopen aan de longeerlijn..zow kan hij zijn kont niet naar buitendraaien en naar binnenkomen, dit moet je dan afbouwen door steeds meer naar de schouder te lopen.als je paard weer stil gaat staan ga je weer schuin achter de kont staan en geef je het commando stap...respect voor de zweep moet hij wel krijgen ja...maar een plastic zak vind ik geen goed idee...het kan ervoor zorgen dat je paardje laten bang word voor alles wat wapperd en ritselt(niet handig...vooral niet voor buitenritten)HOPELIJK proberen jullie het eens....voor mijn grote paard heeft het ook zekerzzz gewerkt....

gr mona