[AR] mennen zonder les, wie?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

confetti

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 23:01

Ik ben sinds vorig jaar fanatiek aan het mennen, en sinds dit jaar rijd ik wedstrijden. Ik heb nooit les gehad het enige wat ik aan les heb is 1 keer per jaar een weekje meninstructie in Ermelo. Ik vergelijk erg veel met onder het zadel, alleen ontbreken mijn benen Haha! en dat mis ik soms wel. Maar al met al gaat het mij prima af. Begin oktober zijn wij nog districtkampioen geworden in de B, zonder instructie, en dat vond ik wel stoer OK dan! . Wel heb ik ondertussen mijn koetsiersbewijs behaald, dat vond ik wel belangrijk *LOL* . Verder spiek ik ook veel hoe anderen rijden enz. Tong uitsteken (hoewel die het ook niet altijd even goed doen)

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-04 13:44

Nouvel schreef:
Priveles vind ik zelf het prettigst, vooral omdat ik het in de groepsles op de club allemaal zo vol en druk vindt, dan ben je alleen maar bochtjes aan het sturen en andere aanspanningen aan het ontwijken...

Dat word met mij denk ook het probleem als ik deze winter indoor's (dressuur/vaardigheid) ga starten. Met 6 in een klein bakje...

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-04 15:30

Als ze al naar de leidsels luistert als je erachter loopt en ze heeft al eens voor een karretje gestaan, zou ik zeggen, karren met die hap als je toch maar recreatief bezig wilt zijn. Oefen wel eerst met iemand ernaast! Er zijn ook zat mensen die zonder les op een paard stappen en reacreatief bezig zijn...Wel belangrijk om verkeersregels en etiquette te kennen! ik heb zelf verschillende ponies voor de sulky beleerd en een boer geholpen met een dwars span voor de wagen, maar nooit menles gehad omdat mijn interesse daar niet lag. Ik kom uit de drafwereld. Daar wilde ik tot groot verdriet van de eigenaar van de draver, niet de baan op.

mcrielaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-04 20:00

Ik heb het geleerd van mn vader, die ment al jaaaaren...
Het mennen zelf kan je naar mijn mening niet uit een boek leren.. Het is dus niet zo, je leest een boek over mennen en je spant zo je pony even in...
Maar als je een boek leest en je kijkt veel naar mensen die ook mennen, dan kan je al best veel leren.. Alleen de eerste x zou ik toch even iemand meenemen om te helpen.. Iemand die precies weet hoe het tuig moet zitten, en die je even op weg kan helpen.. En als je pony al is aangespannen heeft gelopen, en je oefent veel, dan hebben jullie dat vast zo onder de knie..

Shetfan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-04 23:40

Oke bedankt iedereen vor de reacties. Ik ga maar eens flink wat boeken enzo lezen en dan even iemand overhalen om me een keer te helpen.

Alikesflame

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 00:33

Ik heb geen menlessen, maar mijn pony is wel super beleerd .
Mijn vader die heeft altijd op het land gewerkt met paarden in zijn jeugd. Hij heeft (verbaasde mij) wel heel wat verstand van. Maar wil wel dat er 1 van ons beide menlessen gaat nemen. Hoop dat mijn pa dat word en dan wedtsrijden gaat mennen.