[AR] 2 wielige wagens

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

laura2span

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 22:41

ik heb een marathon/recreatie wagen en een sulky. de sulky gebruik is zelden omdat je bijna niemand mee kan nemen en je kan oook geen andere spullen meenemen.
in een grote wagen zit een opberg vakje voor je spullen en dat is zeker wel handig tijdens een recreatieve rit!
ik heb op een grotere wagen ook een veiliger gevoel maar dat kan persoonlijk zijn..
succe smet beslissen!

janee25

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 14:31

Ha die Laura Tong uitsteken anders kan ik niet mee Schijnheilig ik zou toch ook voor de vierwieler gaan.. al lijkt mij die 2wieler van Wyko ook fijn Haha! ik vind hem ook echt heel mooi!! maar ik denk dat je het het beste is een keer kunt proberen met je pony... dan merk je het verschil..

wyko

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 10:13

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door wyko op 22-10-04 10:17, in het totaal 1 keer bewerkt

wyko

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 10:16

laura2span"]
ik heb een marathon/recreatie wagen en een sulky. de sulky gebruik is zelden omdat je bijna niemand mee kan nemen en je kan oook geen andere spullen meenemen.
in een grote wagen zit een opberg vakje voor je spullen en dat is zeker wel handig tijdens een recreatieve rit!
ik heb op een grotere wagen ook een veiliger gevoel maar dat kan persoonlijk zijn..
succe smet beslissen!
[/quote]

Met onze 2 wieler kan je met 2 personen. En we hebben een mandje achterop voor alle spullen die we mee willen nemen. In dat mandje hebben we zelfs nog meer ruimte dan in onze marathon wagen.

[quote="elienlady schreef:
Ha die Laura Tong uitsteken anders kan ik niet mee Schijnheilig ik zou toch ook voor de vierwieler gaan.. al lijkt mij die 2wieler van Wyko ook fijn Haha! ik vind hem ook echt heel mooi!! maar ik denk dat je het het beste is een keer kunt proberen met je pony... dan merk je het verschil..

Bedankt!
Je mag best een keer hier komen hoor, kan je zien hoe het met mijn beest ervoor gaat, alleen is het wel een eindje weg voor jou.

Doris_Lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 17:12

leuk en ons paard durft niet achter
de sulkie en durft er niet langs te komen
wat denken jullie Pling

laura2span

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 20:27

wauw die is echt mooi!!! daar kan je idd je spullen wel meenemen dat kan bij de mijne niet Verward in dat geval is een 2wieler wel leuk!!! en je pony hoeft niet zo zwaar te trekken dat is ook een voordeel.
ik vin hem echt leuk!!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 08:04

Heb nog een foto gevonden van mijn 2-wielige wagen, en deze zit dus echt heerlijk!
Afbeelding
Maar deze is wel een beetje duur en wordt alleen op wedstrijden gebruikt.

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-04 17:18

Ook wij hebben echt jarenlang met een tweewieler marathonwedstrijden gereden (tandem)
Deze wagen is heel goed in evenwicht te stellen en de groom die achterop staat zorgt ervoor dat de balans behouden blijft.
Druk op de schoft? geen, omdat de kar in evenwicht is.
Deze tweewieler is wel zwaarder dan de vierwieler die we nu voor de marathon gebruiken.
Met een tweewieler door de hindernissen rijden is wel veel moeilijker omdat je niet zo kort kunt draaien en tegen een paal rijden wordt direct afgestraft door het omslaan van de wagen.
Nu is onze Van de Heuvel tweewieler in gebruik als kar voor dressuur en vaardigheid en staat hij weer strak in de lak.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 08:41

Albert schreef:
Ook wij hebben echt jarenlang met een tweewieler marathonwedstrijden gereden (tandem)

Afbeelding
Dat is dus deze wagen, ik vind het echt een perfecte wagen om mee te rijden.
Je zit lekker hoog, hebt goed overzicht en hij hangt perfect in balans.
Nadeel in de hindernissen was dat hij idd wat instabieler is als je wat raakt, met een 4 wieler kun je een stukje korter rijden.
Maar ik vind het toch erg jammer dat deze niet meer in de marathon gebruikt mogen worden.

judithM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-04 10:14

Misschien stomme vraag maar waarom mag dat niet meer?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 10:31

FEI regels.
In het buitenland werd op een gegeven moment met een soort van sulky's gestart in de marathon enkelspan en dat kwam de veiligheid niet ten goede Scheve mond
Wat wel raar is dat je bij de SGW wel met een 2 wieler dressuur en vaardigheid mag rijden maar bij "gewone" dressuur/vaardigheidswedstrijden weer niet Verward

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 19:28

ik heb eerst met een tweewieler gereden
maar de druk kwam dan meer op de schouders aan
omdat de lamoen vast zit en niet mee beweegt
dus alles schud in draf
nu heb ik een vierwieler dat rijd rustiger en we kunnen er met het hele gezin op

groetjes petroes OK dan!