[ar] invetten van tuig

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Pink_Horizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 21:41

Ik doe het ong 1 keer per 3 maanden (te weinig, ik weet het..). Eerst maak ik het helemaal schoon met lederzeep en water (alles uit elkaar natuurlijk) en zodra het droog is smeer ik het in met lederbalsem.

Gister heeft mijn tuig (of ik, net hoe je het noemen wil) er ook weer aan moeten geloven Tong uitsteken Was hard nodig zeg, pppf

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 15:35

mij is geleerd dat je het dus niet zover moet laten komen pinky Haha!
okey, ik heb dan wel bij chardon gezeten waar het tuig minimaal 2 keer per dag wordt gebruikt....

maar elke dag maakte we het schoon met water, erge zweetvlekken met zeep. eens in de week het hele tuig met zeep en warm water.
verder hadden we niet echt een regelmaat voor het invetten. als het wat droger werd, wat bijna nooit gebeurde vette we het weer in.

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 15:54

Om de 2x dat ik gereden heb met mijn tuig, maak ik he tschoon met Glycerine zeep. Zodra ik wedstrijd heb, en i kvind dat mijn ruig er niet meer netjes uitziet, vet ik het in met blanke ledervet van Rapide, of met Lederolie van Rapide. En de zilveren en bronzen gespen maak ik schoon met Brasso en Silver Lachen Gaat heel goed!!

visje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 20:11

Wij maken ons tuig na elke rit proper. Het ziet er dan ook helemaal niet meer uit (onder de modder), dus we kunnen niet anders. Meestal met zeep of met 'conditioner' (is eigenlijk bedoeld voor na het zepen, ahum).

Mijn vader kuist het tuig terwijl ik de sokken van onze tinker was of omgekeerd.

Mennen is verschrikkelijk arbiedsintensief. Ach ja...