[AR] sgmw

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

lauraatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-04 23:29

ik vind ook dat oefenmarathons fijn zijn hoor je kan gwoon ff kijken hoe je paard de hindernissen aanpakt maar het moet wel veilig blijven.. maar dat is bij de meeste ook wel zo en de menners zelf moeten ook..verstandig erbij blijven!!! ik vind zelf dat je eerst een beetje routine moet krijgen op normale dressuur wedstrijden. zo kan je een btje leren hoelang je je paard moet losrijden en hoet de vaardigheid gaat..en dan misschien es een keer een "wilde wedstrijd" maar denk er altijd bij het is nooit zo als op een echte wedstrijd en daarom ook de naam OEFEN marathon je kan hier oefenen en dat is ook fijn voor je paard dat hij weet wat hem te wachten staat en dus gwoon je paard naar alles laten kijken en vooral niet te hard gaat dat hij zich zeer doet of slechte ervaringen opdoet.. en dan eens gaan kijken op officiele sgw's.. maar wat bedoel je met trajecten volgen?

eveline_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 23:32

Marjolein_P hier op bokt ment ook samengesteld. Inmiddels start ze in klasse 2. Misschien kan je haar een PB sturen, ze weet er ook wel veel van.

(foto's van het span + Marjolein staan in mijn profiel)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 23:32

lauraatjuh schreef:
maar wat bedoel je met trajecten volgen?

Daar bedoelde ik mee welke weg/volgorde ik het beste kan volgen om mijn paard (en mezelf) overal aan te laten wennen...

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 08:14

Met dressuur en vaardigheid beginnen lijkt me een hele goede optie.
Mijn kennis wil niet telkens weekeinden weg zijn, dus voor ons zijn die oefenmarathons wel erg leuk. Trouwens wel superorganisatie!
Omdat mijn kennis in dressuur en vaardigheid vrij sterk is, zijn de oefenmarathons ook makkelijker.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 11:50

Nouvel schreef:
Daar bedoelde ik mee welke weg/volgorde ik het beste kan volgen om mijn paard (en mezelf) overal aan te laten wennen...

Ik zou eerst dressuurproefjes gaan rijden en vaardigheid. Als dat goed gaat, je kunt je paard lekker sturen en ze is redelijk ontspannen, dan zou je over oefenmarathons na kunnen gaan denken.

lauraatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-04 13:13

ja ik zou ook eerst gwoon dressuur doen en vaardigheid als da goed gaat oefenmarathons zo wen je er allebei aan.. ik denk dat je t zo t beste kan opbouwen

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 13:34

Het is ook minder zwaar voor je paard als je eerst alleen d/v en oefenmarathons gaat rijden ipv. meteen samengesteld.

Aan de andere kant als jij zeker weet dat je paard het aankan die 2 dagen achter elkaar is de dressuur beter bij samengesteld. Je baan is 40*80 en niet 20*40 of 30*60, en de proeven zijn gemakkelijker.
Ook de vaardigheid is makkelijker bij samengesteld, in klasse 1 krijg je +40 en in klasse L (er is geen B) van alleen vaardigheid is het +35
De marathons zijn ook zo zwaar niet meer. Je hebt eerst een traject van 7 km in een rustig arbeidsdrafje, daarna 1 km stap, en dan 7 km met de hindernissen erin.

Je hebt geen andere startkaart nodig, alleen andere coupons.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 13:44

Sjonniej schreef:
Het is ook minder zwaar voor je paard als je eerst alleen d/v en oefenmarathons gaat rijden ipv. meteen samengesteld.

Vaak zijn oefenmarathons toch ook met dressuur en vaardigheid?

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 13:55

Tessebes schreef:
Vaak zijn oefenmarathons toch ook met dressuur en vaardigheid?

Niet altijd, volgens mij is die in Spaarnwoude alleen marathon...

Dat van die dressuurbaan met samengestelde wedstrijden vind ik ook wel een groot voordeel. Je hoeft je paard niet door al die krappe figuren te sturen, maar je hebt meer ruimte om je wendingen te rijden. Vooral in het begin lijkt me dat wel prettig.

We hebben op vakantie gereden in een 40 x 80 baan en dat ging stukken prettiger dan in de 20 x 60 baan bij ons op de club!

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 15:51

De meeste niet hoor Tessebes, je hebt soms nog wel een vaardigheid erbij. Maar dat er een dressuurproef bij zit dat heb je maar heel weinig!

jantina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 15:58

Je zou ook eens kunnen gaan vragen bij een marathon in de buurt, of je de ochtend erna gebruik mag maken van de hindernissen.
Ik weet natuurlijk niet of ze overal zo makkelijk zijn, maar ik mag volgende week zondag alle hindernissen gebruiken.
Kan ik mooi op mijn gemakkie kijken hoe Udinde reageert op de waterbak Tong uitsteken

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 16:02

Als ze vertrouwen in je heeft zal ze er wel doorheen gaan...
Als die bak maar niet te diep is, dan kost het lopen heel veel kracht.

jantina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 16:19

Ik maak me daar ook niet echt zorgen om hoor. Ze denderde in het natuurgebied ook door grote sloten/ plassen.
Vertrouwen heeft ze in grote mate.

En toch blijft het spannend, met je pas beleerde paard

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 16:21

Da's fijn, als je op eigen tempo de hindernissen eens uit kunt proberen!

Veel succes Jantina!