Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
_Margarita_ schreef:het is maar net wat je wil, tuurlijk kan je een jaarling longeren, dat kan je met een veulen ook. Maar of het slim is??
denk nou na, het is een jaarling, hij zit nog volop in de groei, en is eigenlijk tot zijn 3e jaar gewoon nog veulen. Laat dat paardje lekker veulen zijn.
Ik ben zo ie zo van mening dat je met jongen paarden niet te veel moet doen, laat ze lekker een zomer ergens ver weg op een weiland staan, met wat leeftijds genootjes. Al die regeltjes en wetjes van ons komen later wel. Geef ze die 2 jaar om even lekker te doen waar ze zelf zin in hebben.
Ik bedoel dit niet kwaad, zelf heb ik ook 2 veulens gehad, en beleerd ze zijn nu 7. Maar ik heb er zelf heel veel profijt van gehad dat ze jong hebben mogen zijn. Eerst was er namelijk niets mee te beginnen, een halster omdoen was een drama. maar toen ze 3 jaar waren, is alles heel makkelijk gegaan, ze hebben vanaf toen nooit meer een bok gegeven, zadel en hoofdstel vonden ze heel normaal. Maar geef ze de tijd!
punkies schreef:natuurlijk begrijp ik het wel, en ik doe het ook helemaal niet. Ik vraag me alleen af of het kan(dat ze er geen problemen mee krijgen enzo) en ik bedoelde met "als ik een jaarling had" dat ik hem natuurlijk niet zou longeren en natuurlijk lekker op de wei zou laten staan. Mijn paarden staan trouwens altijd in de wei hoor.
punkies schreef:natuurlijk begrijp ik het wel, en ik doe het ook helemaal niet. Ik vraag me alleen af of het kan(dat ze er geen problemen mee krijgen enzo) en ik bedoelde met "als ik een jaarling had" dat ik hem natuurlijk niet zou longeren en natuurlijk lekker op de wei zou laten staan. Mijn paarden staan trouwens altijd in de wei hoor.