[AR] [LO] Hoe onderhals wegtrainen aan de longe?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 12:58

Ja, ik longeer ook met dubbele longe, het lukt me niet om echt me pony te gymnastiseren op de manier van a8h, dus doe ik het meestal met dubbele longe. Dat is ook een jonge pony die op deze manier ook bitwijs word gemaakt.

Soms doe ik het ook op de manier van A8h, en dan komt mijn pony netjes naar beneden. Buitenritten loopt hij ook ontspannen en met zijn koppie ook waar ik heb hebben wil.

Tayga

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 18:25

Citaat:
Bij Regina longeer ik hiervoor veel met gogue, elke keer tien minuten voor het rijden.

Ik longeer Moos hier ook mee 1 keer per week

Citaat:
In ieder geval trainen zonder hulpteugels en touwtjes!!!

Vroeger liep mijn paard dat echt met zijn hoofd kilometers in de lucht. Omdat hij een hoge halsaanzet heeft en een enorme onderhals had, was dat zijn *natuurlijke* houding.
Pas na 8 maanden training onder het zadel en longeren met gogue is zijn houding zo veranderd, met name omdat nu de goede spieren ontwikkeld zijn, dat hij met zijn hoofd en hals veel lager kan lopen zonder dat het hem moeite kost. Nu loopt hij zonder hulpmiddelen ook netjes ontspannen en laag aan de longe.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 10:16

Poison schreef:
Even een vraag tussendoor over dubbel longe:
Vinden jullie niet dat het buitenste touw dan te kort wordt?

Mijn dubbele longe bestaat gewoon uit 1 stuk, dus ik heb geen binnen of buitentouw. Het gebruiken van twee losse longeerlijnen als dubbele longe lijkt me niet echt fijn.

Als je een gewone dubbele longe te kort vind, kun je misschien twee losse hele lange lijnen aan elkaar laten stikken? Dan kun je die volte zo groot maken als je wilt. Nadeel is wel dat je dan ook zo'n gigantisch lange zweep nodig hebt (en die zijn zwaar).

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 11:10

dubbele longe met 1 longe Verward

Dan kan je toch nooit stelling vragen of contra-stelling? Daar heb je toch echt een buitenteugel voor nodig! Daarom doen mensen met dubbele longe longeren, voor die buitenteugel. Omdat je daar je stelling etc. grotendeels mee bepaalt.

Volgens mij doe jij iets anders, want je kan nooit met dubbele longe longeren met maar 1 touw, dan zou het niet dubbele longe heten.

BenI

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 11:12

Passoa Longeerteugel gebruiken.

Met de pessoa teugel wordt het ruggebruik verbeterd en wordt de achterhand extra gestimuleerd. Houding en balans worden verbeterd.

Paard leert over zijn rug te lopen waardoor onderhals gebruik vermindert.

Meavey

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 17:28

Sjonniej schreef:
dubbele longe met 1 longe Verward

Dan kan je toch nooit stelling vragen of contra-stelling? Daar heb je toch echt een buitenteugel voor nodig! Daarom doen mensen met dubbele longe longeren, voor die buitenteugel. Omdat je daar je stelling etc. grotendeels mee bepaalt.

Volgens mij doe jij iets anders, want je kan nooit met dubbele longe longeren met maar 1 touw, dan zou het niet dubbele longe heten.

Jawel hoor, je hebt dubbele longeerlijnen die bestaan uit 1 stuk, zijn extra lang en hebben aan het begin en eind een musketon.
Als het ware 1 enorme teugel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 17:38

Meavey schreef:
Jawel hoor, je hebt dubbele longeerlijnen die bestaan uit 1 stuk, zijn extra lang en hebben aan het begin en eind een musketon.
Als het ware 1 enorme teugel.

Precies, zo'n ding bedoel ik ook Knipoog. Het makkelijke is dat je deze eenvoudig in 1 hand kunt houden.