[AR] [LO] bijzet teugels gebruiken of iets anders?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Senja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 10:04

Altijd met driehoeksteugels, geen pessoa.
Driehoek bevalt me goed.
Zijn de paarden ook aan gewend.

Saartje1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 20:59

Als ik ga longeren dan doe ik dat meestal met een bijzet teugel. De bijzet die ik heb heeft aan de kant van het bit, een gedeelte elastiek, volgens mij zet je je paard daar niet echt vast mee.. En hij reageert er goed op .

paljastineke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 20:58

Fellor schreef:
Ik zou beter voor een gogue gaan. Daar si van echt vast kunnen worden geen sprake en vraagt veel ruggebruik en is imo geschikter voor bijv. jonge of onwennige paarden.

ik gebruik ook een gogue voor paljas, heb ik heel veel resultaat mee behaald. Paljas is nog geen 3 jaar , maar hij wordt wel regelmatig gelongeerd ( anders ontploft hij). Meestal is dat gewoon met hoofdstel maar toch wel vrij regelmatig leg ik eens het zadel op en gebruik ik een gogue. Vroeger draaide hij zich om aan de longe, maar de gogue heeft dat veranderd omdat hij nu een betere houding heeft , ook als de gogue er niet aan is.
gogueteugels stimuleren ruggebruik en een juiste houding zonder het paard te dwingen.

sofie

FiekeKendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 09:49

Ik gebruik voor het longeren meestal een dubbele longe, maar ook wel een touwtje, zoals Lammert Haanstra. Dat werkt voor mijn Tinker super. Ze reageert er heel goed op!

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 20:42

Dubbele longe of gekruiste bijzetteugels

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 22:43

Lusitana schreef:
gekruiste bijzetteugels

Wat moet ik me daar bij voor stellen?

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 22:47

Ik wissel erg veel af met longeren.Soms longeer ik alleen aan het halster een andere keer gebruik ik touwtjes en een andere keer gebruik ik de equelonge{lijkt erg veel op de gogue}.
Met dubbele longe ook wel eens geprobeert maar daar kan ik niet mee omgaan.