Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
pantarhei schreef:Volgens mij werkt het alsvolgt:
Elk bit of bitloze optoming is zo scherp als de hand van de ruiter die het bedient. En daarmee kan een vlijmscherpe stang zachter zijn in de juiste handen dan een dubbel gebroken dikke bustrens.
Een touwhalster heeft knoopjes op de neus en die liggen bij een juiste bevestiging van het halster op zenuwdrukpunten op de paardenneus. Daarmee kun je je dus subtiele hulpen geven en er ruw aan trekken.
enzovoorts......................
sanne83 schreef:Alles wat hij in zijn boeken beschrijft is heel logisch, alleen is het heel moeilijk om in een keer allemaal te doen, en hij verwacht dat eigenlijk wel van je. Hij schijnt heel boos te worden, als je iets verkeerd doet(hij schijnt wel mensen te slaan
)
Duncan schreef:kijk die oefeningen vind ik nu ook super, doe ze elke morgen
ellouise, jij bent op cursus gewewest?? vertel, wat is er waar van al die geruchten en 'ik-heb-gehoort-verhalen'????? ben echt heel benieuwd, het lijkt mij nl ook wel wat, zo'n cursus!
stef schreef:Het enige wat ik erover kwijt wil is dat ik enkele jaren geleden het boek natuurlijk paardrijden van iemand geleend had, maar ik kwam er absoluut niet doorheen. Vond het allemaal erg ingewikkeld geschreven
Citaat:Nu is mijn vraag:
Wie RIJD en op de hempfling-manier en wat doen jullie dan?
Citaat:Uiteindelijk liepen we naar mijn zin een beetje vast omdat een boek ook nooit geheel de praktijk kan begeleiden. Ik ben toen op zoek gegaan naar een soortgelijke (is dus niet hetzelfde!!) cursus/instructeur en kwam zodoende terecht bij Johan Miesen (ook vertaler van natuurlijk paardrijden). Na mijn eerste 'show' aan hem van hoe ik en Beertje met elkaar omgingen, vroeg hij wat ik eigenlijk kwam doen want we konden toch 'alles' al?! Haha. Ik heb nog een hele poos lessen van hem gevolgd die ik als heel verrijkend heb ervaren.
josien schreef:Ik zit er ook over te denken om les bij hem te nemen. Hoe geeft hij les? zijn boek heb ik al.
josien schreef:Zijn boek vind ik heel mooi aanluistend op het boek "natuurlijk paardrijden" van Hempfling. Hij schrijft kort en bondig. Draait er niet omheen en dat vind ik wel zo fijn. Tja de oefeningen kom ik bij hem niet erg uit, maar ik heb dan ook een apart paard. We zijn wel met die oefeningen bezig, maar dat op mijn paard zijn manier.
Ik zit er over te denken om een 10 lessen paket te nemen van hem. Vooral voor mijn houding en zit. Zijn site heb ik gelezen. Als het goed is komt mijn stukje over zijn boek ook op zijn site te staan.
Hoe vind je hem qua persoon. Kan hij goed geven enz enz.