[AR] [NH] bitloos inrijden

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-04 15:58

Ik begrijp niet waar je vandaan haalt dat ik met een niet passend bit rijd en me geen zorgen maak.
Ten eerste rijd ik (nog) niet en ten 2e gebruik ik bij het werk dat we doen het halster omdat ik de indruk had dat ze het bit niet fijn oppakte.
Daar ging in de eerste instantie nou net het hele topic over Verward

Net alsof ik met een niet passend bit ga rijden. Doe me is een lol ik weet wel beter dan dat.

Denk dat je het topic eens aandachtiger moet doorlezen.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 19:14

Loolapelooza"]
Denk dat je het topic eens aandachtiger moet doorlezen.
[/quote]

[quote="Loolapelooza"]
Ondertussen heeft ze het een keer of 5 in gehad maar ik heb niet echt de indruk dat ze het fijn vind of goed oppikt ...
Ik heb een dikke dubbelgebroken koperen watertrens, ben al aan het denken geweest dat deze misschien te dik is en tegen haar gehemelte drukt ofzo. Ik heb geen dunner bit binnen handbereik en VOORdat ik weer 10-tallen euro's neer tel ben ik benieuwd of ik die niet beter kan spenderen aan een goed bitloos alternatief, want uiteindelijk kan dat ook perfect, niet?
[/quote]

[quote="Loolapelooza schreef:
Bedankt voor de reacties, ondertussen lijkt ze het bit dan toch wat geacepteerd te hebben en houd ze het stil in haar mond zonder de meest debiele gezichten te trekken. Knipoog

Heb het topic nogmaals aandachtig doorgelezen, maar kan er toch niets anders van maken als dat je het alsnog met het (misschien te dikke bit) verder hebt geprobeerd.

ingeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-04 20:13

loolapalooza, ik heb mijn paardje indertijd met een (goed passend, cassidy Knipoog ) bit ingereden, en als ik het overnieuw mocht doen, zou ik het op het halster doen OK dan! .
hij snapte toch nog niks van teugelhulpen, dus van zijn mond moest ik sowieso af blijven op het ogenblik dat hij ongeplande akties begon uit te voeren Haha! .
maar ik ben er bijna zeker van dat een deel van zijn 'en nu kunnen ze voor mij even de pot op'-reaktie te maken had met het feit dat hij er zich op een bepaald moment begon druk over te maken dat hij de teugels niet begreep.
ik kan natuurlijk niet weten wat hij voor me in petto zou hebben gehad zonder bit, maar ben bijna zeker dat het voor hem (én voor mij Schijnheilig )vlotter zou verlopen zijn Haha! .

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-04 23:42

Dan zal ik je even helpen.

Loolapelooza schreef:
Overigens lijkt het erop dat ze haar bit alsnog heeft geacepteerd, ze houd hem nu rustig in de mond. Ik ben er echter nog niet verder op ingegaan, ben nog steeds met het stalhalster aan het werken.
Ik ga er sowieso nog wel eens een deskundige naar laten kijken zodat àls ik toch besluit ze met een bit te gaan rijden ik ook een goeie passende gebruik.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 20:13

Mijn paard zal ook op een halster worden ingereden, maar daarna zal er toch redelijk snel op een bit worden overgestapt. Voordeel is ook dat we op onze stal de beschikking hebben over een rond penn, zodat het paard in principe geen kant uitkan en je ook niet zoveel aan het halster en aan het bit hoeft te zitten. Gedurende de overgang naar het bit wordt met beide gereden, een halster met daaraan halstertouwen, en een bit. Zodat je, bij niet begrijpen van het paard op de teugelhulpen bij het bit, over kunt stappen naar het halster. Naar verloop van tijd wordt er uitsluiten met halster gereden.
De beugelriem om de hals is bij ons niet nodig. Het westernzadel met de knop biedt voldoende houvast bij een stuiterend paard, of een paard dat een schijnbeweging maakt.

Coot

een site

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 20:37

je kunt ook bitloze hoofdstellen kopen op http://www.wsabg.de ze staan bij katalog-> kopfstücke halfter als ik t goed heb. het zijn allemaal endurance artikelen en het is een duitse site ik hoop dat je er iets mee kan.