Veronia en Muronia's men-dressuur debuut

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

SARINO

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-25 10:53

De 1 na laatste foto , oortjes naar voren en jij een glimlach van trots. Zal technisch niet de mooiste foto zijn maar is wel goud waard.

Hingarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-25 10:54

Gefeliciteerd, super goed gedaan.
Ik vind dat jullie een mooie combinatie zijn, het ziet er netjes uit.

Eigenlijk best raar dat je de manen niet traditioneel mag vlechten zoals dat hoort bij een Groninger.
Ik noem dat geen versiersels, maar een kenmerk voor het ras, maar tja, wie ben ik. :')

mce

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-25 11:01

Muronia, proficiat met dit succes.

Overgangen rijden om zo wat meer op de achterhand te krijgen, zal ook mee helpen bij wat Neonlight al eerder aangeeft, maar dat zal in de training al wel meegenomen worden.

Mirjam79

Re: Veronia en Muronia's men-dressuur debuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-25 13:17

Ik vind het hele leuke foto's. Wel vol spanning, maar dat is voor zo'n eerste wedstrijd natuurlijk heel normaal.
Wel een fijn beeld en mooie punten! Gefeliciteerd!

Annemarievzr

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-25 15:23

wat mooi gedaan! Proficiat *\o/*
ik zou foto 2, 4 of 11 nemen

roekes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-25 18:57

Wat leuk! Ik heb nog even kort met je gesproken tijdens het inrijden.
Jullie zijn een mooi team samen en het plezier was zichtbaar *\o/* .

Ik was er met een span schimmeltjes en moest na jullie starten

Zus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-25 07:33

Gefeliciteerd met je mooie menwedstrijddebuut!
Freek maakt altijd gave foto’s. Ik zou voor foto 2 of 11 gaan.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-25 13:09

Ik had eigenlijk ook niet verwacht dat de knotjes een probleem zouden opleveren. Het is inderdaad traditioneel voor het ras en daarbij.. het zijn gewoon elastiekjes (met een wolletje eraan), geen lintjes, strikjes of wat weet ik. Maar ja, als ze het niet willen dan laten we het maar. Beide jury's hadden er een opmerking over (de ene had er nog wel bij gezet dat het wel mooi was).

Babootje, dat is een beetje dubbel. Aan de ene kant heb je er wel voordeel van, want an sich is wat je wil hetzelfde als onder het zadel, dus je weet waar je naartoe wilt werken en wat voor oefeningen je daarvoor kan gebruiken, hoe aanleuning werkt, buiging enz. Je moet alleen wel je hele focus veranderen want als je erop zit dan ligt je focus op wat je voor je ziet (nek / hoofd) maar als je erachter zit dan moet je focus liggen op de billen en de schoft. En je hebt geen been natuurlijk, dat is ook echt wel omschakelen. Wat ik wel heel fijn vind is dat je veel communiceert met stem, Veroon is daar heel gevoelig op en pakt dat heel goed op (daarom gebruik ik de zweep ook eigenlijk heel weinig tot nu toe). Wel erg wennen om dat ook in de proeven te doen, want ja onder het zadel zijn stemhulpen natuurlijk verboden in de ring.

Roekes wat toevallig! Ik moet wel zeggen dat het allemaal een beetje in een roes is gegaan, toch zenuwen gehad hoor. Niet zo zeer voor de proefjes maar meer of ik alles wel bij me had, of ik haar wel goed had ingespannen, dat soort dingen. Normaal is mn instructeur en mn vaste groom erbij en die waren er nu beide niet dus ik mocht geen foutjes maken. Ik had wel superfijne hulp aan bokker Maralyn, die heeft top gegroomd en voorgelezen.

Nogmaals bedankt allemaal voor jullie lieve reacties <3 .

Freerk was zo lief om me al onze foto's in groot formaat toe te sturen, dus ik kan rustig bedenken welke ik nou wil laten afdrukken.

marga1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-25 10:19

Lijstjes maken helpt, en de boel de avond van tevoren klaar zetten ook.
Jammer dat jou vaste groom niet bij het debuut aanwezig kon zijn. Dat geeft veel rust. Maar je had een goede hulp toch? Dat is zo fijn bij mennen, we helpen elkaar waar mogelijk.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-25 11:45

Ja de pech is dat zij op de zaterdag altijd werkt (ze is kapster) en deze competitie is allemaal op zaterdag. Maralyn was al een keer mee geweest naar mn les om te kijken wat mijn vaste groom normaal allemaal doet, dus ze wist het wel. Na dit weekend weet ik dat ik ook op haar vol kan vertrouwen, dat scheelt. Ik weet wel dat een groom echt een heel belangrijke factor is (voor mij tenminste), daar moet je echt op kunnen bouwen.

Ik ben nogal een regelneef dus ik had een paar dagen ervoor het tuig al gepoetst en in de auto gelegd,mijn eigen outfit lag al klaar enz.

Op de dag zelf moest alleen het paard nog schoon en gevlochten en ik moest de wagen ophalen bij mijn instructeur. Deze eerste wedstrijd was met zijn wagen (mijn vaste leswagen). De mijne kan ik morgen ophalen bij de koetsenbouwer, lamoen moest verhoogd worden.

Ik heb het trouwens alsnog gepresteerd om wat doms te doen. Ik had een spanband en stro touwtjes (voor het vastzetten van de wagen) klaar gelegd op mijn kofferbak-deksel. De auto was bevroren dus ik moest de ramen krabben. En daarna ben ik zo ingestapt en weggereden, dus weg spanband en stro touw. Kom ik bij mn instructeur aan, zegt ie goh je kabel zit er niet in en sleept over de grond.. :oo . Ik wist zeker dat ik hem er wel in had gedaan maar blijkbaar niet goed, dus stekker kapot gesleten. We hebben hem er provisorisch toch in weten te krijgen, maar daar mag ik een nieuwe voor gaan kopen. Zenuwen doen echt domme dingen met je _O-

Getty_Maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-25 12:18

Wat super fijn dat jullie samen zo bezig kunnen zijn. Het ziet er al goed uit en kan alleen maar beter worden

Wat mij opvalt in de menwereld dat het er een stuk vrediger aan toe gaat, iedereen helpt elkaar. Ook kennen de meeste mensen elkaar.

Zelf zomerdags ook soms aan het mennen, maar het is echt flink wennen. De zweep wordt juist als been gebruikt in bijvoorbeeld wendigen als ze naar binnen vallen. Maar zelf vind ik dat ding veel te onhandig en zwaar.

marga1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-25 18:25

Getty een carbonzweep die goed in balans is aanschaffen.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-25 18:53

Ik vond het als jouw groom van de dag echt heel leuk om te doen!

Jullie hebben het ook echt goed gedaan.
Veroon heeft duidelijk mega plezier in dit werk en dat is echt zichtbaar.
Bij jouzelf spotte ik met regelmaat een enorme, terechte, glimlach op je gezicht.

Op naar de volgende!!

Hopelijk kan je vaste groom ook snel een x mee.
Ik vind het fantastisch om je te groomen hoor... Maar gun het haar ook. <3

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-25 22:16

Ik bedacht me opeens dat de kruidvat wel eens een bf actie kon hebben met foto's en jawel, dus meteen maar besteld (foto 2 is het geworden). En aangezien het 1 + 1 gratis was, ook een mooie foto van Veronia met veulen Sylfonia op de keuring. Ik heb helemaal nog geen Syl-foto aan de muur, dat kan natuurlijk ook niet.
Afbeelding

Maralyn thnx, op naar de volgende inderdaad! Haha, mijn gezicht staat meestal op standje heel serieus als ik geconcentreerd bezig ben maar deze lach was heel oprecht. Het was gewoon genieten <3

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-25 22:42

Getty_Maan schreef:
Wat mij opvalt in de menwereld dat het er een stuk vrediger aan toe gaat, iedereen helpt elkaar. Ook kennen de meeste mensen elkaar.

Dat gevoel heb ik ook. Afgelopen zomer waren we op wedstrijd ons bit vergeten. Binnen 10 minuten had ik 3 bitten te leen van collega menners +:)+ .