Fijn dat die nu ook een goede match heeft Elisa!
@Vogeltje, dat is grappig want ik heb juist van jou het idee dat je een veel beter plan hebt
@ttranch, ja ik heb daar inderdaad wel eens met mensen over gebrainstormed ( is dat een woord?) . Ik heb er voor gekozen om Pypsa als 2 jarige door al mijn stagiaires te laten grondwerken, het begin traject van het beleren ook te laten doen met verschillende mensen( dan zei ik tegen stagiaires: rondje erf lopen en om de 3 rondjes op en af stappen, dan de een, dan de ander van alle kanten op) . Want ik wist dat ze op het erf niet rende en dat wel kon.
We hebben het er wel eens over gehad, moeten we 1 persoon doen ipv zoveel ?
Ik denk, dat daardoor het verder bevestigen in het begin langer duurde, omdat ze het niet zo makkelijk deed met verschillende mensen. Mijn idee was alleen dat iets pas 'bevestigd' is, als iets( en of dat nou vast staan, voetje geven of opstappen was) door iedereen gedaan kon worden op elke plek.
Ik heb wel het idee, dat ze daardoor nu ineens 'heel hard' gaat, je kan haar door bijna iedereen laten doen, op elke locatie, in elke discipline. Misschien, als ik het omgedraaid had, dus eerst 1 vast iemand, dat het begin sneller was gegaan en het 2e stuk langzamer?
Of niet? Nouja, het blijft altijd een
in zijn kont kijken 
Ze word inderdaad in November haar eerste dressuur en vaardigheid wedstrijd gestart. Maar dat is tussen gewone pony's dus dat zal wel anders zijn. Als men het leuk vind kan ik dat wel weer updaten