De vorderingen van Fjord Pypsa

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

VogeltjeM

Re: De vorderingen van Fjord Pypsa

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:44

Wat een leuk topic Cathy, en wat heb je het zorgvuldig aangepakt met haar! Ik zou willen dat ik dat zo systematisch aanpakte allemaal :') leuk om het zo in een overzichtje te zien!

ttranch

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 06:00

Leuk om te lezen en wat een leuke fjord! Wat goed dat je hebt volgehouden, daar heb je nu heel fijn resultaat van.

Na een hele riks koudbloeden, maar ook wel volbloed en dravers te hebben getraind, denk ik dat koudbloeden soms meer vasthoudend kunnen zijn. Daar bedoel ik mee dat het langer kan duren voordat ze een bepaalde manier van reageren loslaten. Ze moeten je echt vertrouwen, en vaak zijn het in het begin eenmanspaarden. Ik gebruikte wel bijrijders om te helpen beleren, maar max 1 en reed er zelf het meeste op. Nadat het vertrouwen dan bevestigd was met mij, konden anderen er na een tijd ook mee wegrijden. Maar dat duurde soms wel een jaar. Ik bouwde net als jij ook graag een “whoaa” in maar altijd met bewaken van grenzen. Want het zijn gewoon hele slimme en zelfredzame paardjes.

Rocamor

Re: De vorderingen van Fjord Pypsa

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 07:06

Wat een tof stukje.

Proficiat met jullie punten. Ontzettend knap, zeker als je weet waar jullie vandaan komen.

Dus de volgende stap zijn aangespannen wedstrijden?

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 07:32

Fijn dat die nu ook een goede match heeft Elisa!

@Vogeltje, dat is grappig want ik heb juist van jou het idee dat je een veel beter plan hebt :')

@ttranch, ja ik heb daar inderdaad wel eens met mensen over gebrainstormed ( is dat een woord?) . Ik heb er voor gekozen om Pypsa als 2 jarige door al mijn stagiaires te laten grondwerken, het begin traject van het beleren ook te laten doen met verschillende mensen( dan zei ik tegen stagiaires: rondje erf lopen en om de 3 rondjes op en af stappen, dan de een, dan de ander van alle kanten op) . Want ik wist dat ze op het erf niet rende en dat wel kon.

We hebben het er wel eens over gehad, moeten we 1 persoon doen ipv zoveel ?
Ik denk, dat daardoor het verder bevestigen in het begin langer duurde, omdat ze het niet zo makkelijk deed met verschillende mensen. Mijn idee was alleen dat iets pas 'bevestigd' is, als iets( en of dat nou vast staan, voetje geven of opstappen was) door iedereen gedaan kon worden op elke plek.

Ik heb wel het idee, dat ze daardoor nu ineens 'heel hard' gaat, je kan haar door bijna iedereen laten doen, op elke locatie, in elke discipline. Misschien, als ik het omgedraaid had, dus eerst 1 vast iemand, dat het begin sneller was gegaan en het 2e stuk langzamer?

Of niet? Nouja, het blijft altijd een }:0 in zijn kont kijken :D

Ze word inderdaad in November haar eerste dressuur en vaardigheid wedstrijd gestart. Maar dat is tussen gewone pony's dus dat zal wel anders zijn. Als men het leuk vind kan ik dat wel weer updaten :)