Kimmie25501 schreef:Aangezien mijn paard een blessure heeft, ben ik ook gestart met speuren. Ik probeer nu steeds in haar paddock een voerspoor te maken. Iemand nog tips voor hoe lang, hoe ver van elkaar, hoeveel voer etc? Want een keer ging ze er wel mee aan de gang toen ik het ging strooien (wel pas toen ik zelf een tijdje weg was), maar de andere keer liep ze super confused met me mee, maar was ze alleen maar gefocust op het bakje waar ik de brokjes uit haalde. Toen ik het spoor gelegd had, had ze totaal geen interesse om ernaar te zoeken. Ik ben benieuwd hoe jullie dat doen!
Belangrijkste is eerst je paard leren te zoeken op de grond i.p.v. in je hand of een bakje. Dus leg wat op de grond en wijs het aan. Als je paard het dan vindt en gaat eten, dan strooi wat meer er omheen. Pas als dat goed duidelijk is, ga je langzaam een spoortje maken. Eerst met een afstand van ongeveer 15 cm en dan steeds een klein beetje groter. Snappen ze dat echt dan kan je gewoon willekeurig rondstrooien en gaan ze zoeken.
Ik doe in de winter altijd op de track een heel spoor van wortelstukjes waarbij de stukjes tussen de 1 en 2 meter van elkaar liggen. Ze gaan soms 2 of 3 keer rond om alle stukjes te vinden.