Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Lindsey_99 schreef:Het paard heeft in mijn ogen (te) vaak problemen, gezien je topics. Headshaken, zo krom als een hoepel, graasmasker omdat ie te dik wordt (IR), kreupel na bekappen...
Oorzaak of oorzaken nog niet gevonden, en rijtechnisch niet op te lossen. Wat het dan wel is....?? En nu met wat simpel grondwerk geeft hij ook al stressignalen...
Je opperde zelf al om hem met pensioen te laten gaan, en wellicht is dat voor het paard wel het prettigste. Hoeveel nut heeft oeverloos doorgaan met een ouder paard wat niet gezond genoeg in elkaar zit.
[OHZ] Zo krom als wat
Elisa2 schreef:Als hij snel te dik wordt dan lijkt pensioen me helemaal niet zo goed. Ts, mag toch vragen stellen?
Er zitten best nuttige antwoorden bij volgens mij.
Suzanne F. schreef:Ninx schreef:
Beetje een flauw antwoord dit.
Verdiep je er dan eerst even in.
Het was een heel serieus antwoord. Al dat koetsjie koetsjie en kijken of hij een oor de verkeerde kant op beweegt en oeh gapen, nou dan is hij gespannen hoor. Nou echt niet hoor. Als hij tijd heeft om in touwtjes te happen en te gapen dan is hij gewoon niet aan het werk. Grondwerk is prima maar niet die vage zweverige oliebol, daar krijg je alleen maar ellende van.
Veronica2 schreef:Elisa2 schreef:Als hij snel te dik wordt dan lijkt pensioen me helemaal niet zo goed. Ts, mag toch vragen stellen?
Er zitten best nuttige antwoorden bij volgens mij.
Dan is juist de tip van Suzanne om hem wat meer aan het werk te zetten een goede. Maar ook met alle tips in de andere topics is niks gedaan en dat zal nu ook weer niet gebeuren. Oversprong gedrag zie je wel bij paarden, maar dan vaak in situaties die iets stressvoller zijn en in de openingspost staat niets dat daarop wijst. Als dit paard niet voldoende gehoorzaam is, dan heeft hij misschien wat meer duidelijke uitleg nodig zodat hij het kan begrijpen.
Elisa2 schreef:Als hij snel te dik wordt dan lijkt pensioen me helemaal niet zo goed. Ts, mag toch vragen stellen?
Captain schreef:Suzanne F. schreef:Wat is overspronggedrag? Klinkt alsof hij zich verveeld en niet echt aan het werk is. Hij hoort gefocust te zijn op jou en niet in touwtjes te happen. Aan het werk ermee, dan gaapt hij ook zeker niet meer.
Gapen is geen teken van verveling zoals bij mensen, maar van verwerking.