Tips natuurgebied met stevige paden?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

JosefienE

Re: Tips natuurgebied met stevige paden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-25 07:45

Op de website van den Treek staat echt voor iedereen afgeraden momenteel, wandelen, fietsen, paardrijden. Op de kaart van ruiterenmennen staat ook bij een aantal parkeerplaatsen afgesloten van 19-7 tot september ivn de wolf, geen idee in hoeverre dit echt zo is. Mijn vriendin is wel geweest vorige maand. Maar met twee paarden, en dat vind ik inderdaad toch net ff wat anders dan 1 mini shet van 84 centimeter :')

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-25 07:51

itsmi schreef:
Wordt den treek echt actief afgeraden? Het is een tijdje dicht geweest toen ivm de wolf maar dat was al een tijd geleden. Inmiddels alweer een hele tijd “open”. Ik kom er ook regelmatig te paard. Zou het dan niet per se aanraden voor aanspanning met shet ivm soms toch wel zware paden.

En dit is dus waarom er steeds, naast het algemene wolventopic, topics over wolven worden geopend.
1 1/2 maand geleden is er een dame gebeten door wolf Bram. (Naast de hardloopster die ook gebeten werd in Nationaal Park de Hoge Veluwe)
Sindsdien wordt dus sterk aangeraden er niet meer te komen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-25 14:35

DubbelFun schreef:
SusanH schreef:
.. Bij Ede heb je de Noord Ginkel, parkeren bij juffrouw Tok. Ook mooie zandpaden wel ook wolven. .

De bredere paden op de hei zijn allemaal mul zand op het moment of je moet na een stevige regenbui komen.
De bospaden willen wel eens wat steviger zijn, maar zijn niet altijd breed genoeg voor een sulky en zitten soms vol met opliggende boomwortels.

Ik heb er gisteren nog gelopen, ik vond het goed te doen iig de paden bij de landbouw enclave. Eerder deze week vanaf Westerode het gebied in gegaan bij de kazerne. Ook daar kon ik goed wandelen op de paden. En ik heb echt een hekel aan mul zand.

JosefienE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-25 14:50

Cayenne schreef:
Voor de Kampina en Oisterwijkse Bossen en Vennen zou je hier kunnen parkeren:
https://maps.app.goo.gl/Adbs9xfNGmq4zFrDA
Even voorbij de Kempse Hoeve is een grote parkeerplaats waar je makkelijk kunt draaien met een trailer.
(Bij het groene tekentje op Google Maps).
Vanuit daar kun je zo de hei oversteken richting de Oisterwijkse Bossen en Vennen of verder de Kampina op.
De hei is momenteel nog prima te doen en de bospaden zijn breed genoeg voor een aanspanning.

Bedankt voor de tip! Via google maps lijkt het deel van de oisterwijkse bossen en vennen mij wat meer aan te spreken en is net ff wat dichter bij hoewel het niet veel scheelt, dan de Kampina (kampina ziet er ook wat zanderiger uit door de heide). Is de Oisterwijkse bossen en vennen ook een aanrader of toch beter Kampina? Ik dacht eventueel parkeren bij Adervendreef 4, 5062 SB Oisterwijk bijvoorbeeld

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Tips natuurgebied met stevige paden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-25 14:52

Ik ken de Oisterwijkse bossen en vennen wat minder goed als de Kampina, maar de ruiterpaden zijn daar over het algemeen ook prima te doen :j

JosefienE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-25 15:02

Cayenne schreef:
Ik ken de Oisterwijkse bossen en vennen wat minder goed als de Kampina, maar de ruiterpaden zijn daar over het algemeen ook prima te doen :j

Thanks, ik denk dat dat hem wordt! Als het droog blijft gaan we zondag :D