Zichtbaar buiten in het donker

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 11:04

Die lampjes in die jas hierboven kun je trouwens ook los kopen daar. Hoef je niet een hele jas erbij te nemen. :+

Ze zitten ook in mutsen, hoofdbanden en armbandjes. Zijn echt onwijs fel en laden snel en makkelijk op.

En dit soort vestjes hieronder bedoelde ik. Deze zijn met wit/rood licht en zijn echt ideaal. Wat reflectie, maar vooral ook goed licht. Geen idee of onderstaande goed is overigens, is ter voorbeeld. Ziet er overigens wel solide uit.

https://www.r2bstore.nl/products/hardlo ... 0YQAvD_BwE

tpe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-24 11:11

Zelf heb ik een hesje met led voor en achter, maar ik zet alleen de lampjes achter aan. De lampen aan de voorkant zijn zo fel dat ze mijn zicht hinderen.

Ik heb toch ook altijd nog een hoofdlamp op dus dat zit wel goed.

Mijn paard heeft om alle benen reflectoren en aan de achterkant nog lampen. Omdat hij een groot zwart paard is vind ik het fijn dat daar iets meer zichtbaarheid aan wordt gegeven. Vooral voor ook voor fietsers wil ik goede zichtbaarheid want die hebben zelf niet altijd verlichting aan. Qua autos merk ik dat ze vaak juist langzamer en voorzichtiger inhalen wanneer je slechter zichtbaar bent, hoe stom dat ook is.

Bagheera_206

Re: Zichtbaar buiten in het donker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 11:19

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 11:22

fransje23 schreef:
Ik heb ook zo een fel gekleurde jas met reflectie. Is vooral handig bij grauw en mistig weer. Je valt daarmee meer op.

Precies. Die heeft meer waarde dan alleen in het echte donker.
Volgens mij val ik echt als van een km afstand op met die knalroze jas met grote reflectiestrepen.

Wij lopen veel in het donker door de wei en die reflectie werkt wel echt goed hoor. Mijn man had een zwarte jas van de kranenbroek met van die strepen en ik zag hem altijd lopen. Nu combineer ik het dus met afzichterlijk knalroze voor de iets lichtere momenten.

jowien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 11:25

Belangrijk is om op ooghoogte van de bestuurders reflectie te hebben, waar ook hun autoverlichting op schijnt. Dingen om de benen zijn nooit teveel, maar worden niet altijd goed van achter of voor gezien omdat de benen bewegen en het laag zit.

-Voor jezelf een goed hesje doen met reflectiebanen (niet alleen geel van kleur, echt die reflecterende banen erop) én verlichting in het hesje. Of zo'n reflectiejas geel/oranje, die zijn vaak ook warm en waterdicht dus ideaal in de winter.
-Voor de zijkant van je paard zijn er dekens, er zijn al veel voorbeelden genoemd.
-Om je paard voor verkeer van voren zichtbaar te maken werkt een reflecterend borsttuig goed als je paard niet veel manen heeft (neem ik aan bij jou KWPN-er). Een deel om de hals, en dan met een lus om de (deken)singel. Eventueel een extra losse elastieken dekensingel omdoen hiervoor.
-Om je paard van achteren zichtbaar te laten zijn is lastiger. Je hebt dingen voor in de staart, ik denk dat die bij een groot zwart paard misschien wel het beste werken om van afstand te laten zien dat je er bent. Deze vond ik via google (maar er zijn er vast meer): https://huisdierxl.com/product/paarden-led-staart-verlichting-trail-rijden/ .

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 11:42

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 11:46

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 11:50

Ja zelf geen ervaring mee.

Laatst toen het mistig was en ik buiten ging heb ik ook gewoon een rode fietslamp bevestigd in de staart van mijn paard.
Zelf had ik een fluovest aan knaloranje, leek een agent te paard :+

tpe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-24 13:43

Een reflecterende jas kan ook nog inderdaad. Misschien dat ik die ook nog eens moet halen

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 13:45

Ik heb een compleet reflecterende jas van Hööks, daar ben ik heel goed zichtbaar mee voor automobilisten, als ik de reacties zo opmerk als ik deze jas op de fiets of wandelend in het donker draag.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 14:47

tpe schreef:
Een reflecterende jas kan ook nog inderdaad. Misschien dat ik die ook nog eens moet halen

Bij Van Cranenbroek hebben ze volop verschillende soorten betaalbare jassen en broeken.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 17:37

Mijn vest komt idd van bij Vancraenenbroek :)
Is ook nog lekker warm (fleece gevoerd)
Afbeelding