Ik denk dat ik het nog niet altijd goed doe hoor. Vandaag ging het heel goed in de stalgang (en de poetsplaats op, wat hij nog niet zo goed kent), maar de longeercirkel in wilde hij niet, en ik denk dat ik toen ook teveel gedraaid stond om hem goed te leiden. Ik denk dat ik er met nog wat meer tijd wel uitgekomen was, maar iemand liep langs en met minieme aandrijving aan de achterkant liep hij er zo in. Aan het einde van longeren ben ik er uit en gelijk weer erin gelopen (dat doe ik regelmatig), en dit keer liep hij in één keer er zo in ipv dat het een paar keer moeite kost. Dus er is zeker vooruitgang maar ik moet nog wat handiger worden.
En de balans met 'hij moet gewoon luisteren' en 'hij moet even kijken en dit verwerken' is ook lastig. Er hing ook een deken over een hek en volgens mij wilde hij die ook gewoon even kort zien, en dat had ik pas laat door.
Hij liep er wel zo langs ipv alle andere paarden die met een grote boog eromheen liepen, dus dat is dan weer erg goed van hem 
Hij is volgens mij best dapper, maar ik snap hem nog niet altijd helemaal goed. Maar ja, heb hem twee maanden, dus dat mag ook.