Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
MelanieS schreef:Ik heb het boek van Monty Roberts een aantal jaren geleden gelezen en hoewel ik de details niet meer precies weet, kan ik me wel herinneren dat ik het een enorme opschepper vond! Zo van: "kijk mij nou goed zijn"![]()
Cassidy"]
[quote="MelanieS schreef:Ik heb het boek van Monty Roberts een aantal jaren geleden gelezen en hoewel ik de details niet meer precies weet, kan ik me wel herinneren dat ik het een enorme opschepper vond! Zo van: "kijk mij nou goed zijn"![]()
Astragirl schreef:Het is deze site die ik nogal 'amateuristisch vind' er zijn geen enkele bronnen dat monty het bij het juiste eind heeft, maar dit geloof ik toch echt wel niet! sorrybeetje té volgens mij.
Verder ben ik wel tegen ide mensen- techniek, mensen zijn geen paarden
Astragirl schreef:Cassidy, ik heb wel degelijk een mening= ik geloof er niet in. Omdat ik geen harde bewijzen van beide kanten heb gezien. Iedere bekende persoon heeft zo een legertje 'tegenstanders'. Maar monty zelf intreseert me eigenlijk niet. Ik geloof wel in de 'juiste' join-up zonder die wantoestanden, voor de rest kan ik absoluut niet oordelen over die man. Hij schrijft iets, de rest schrijft iets, wie heeft gelijk? Wie wil sensatie?
En jouw mening is dan enkel gebaseerd op die roddelpers. Is dat diplomatisch?
Lhundol schreef:http://www.citizensforjustice.org/monty/queries.html
is allemaal onzin! geloven jullie het zelf?ik heb het boek van monty roberts een jaar geleden gelezen. ndat ik hem op de equitana een show heb zien geven. wow! ik was toen al fan van hem...
ik vind zijn methode de fijnste om te gebruiken. het is op zijn manier ook het makkelijkst uit te leggen. vooral omdat er veel kinderen op mijn pony rijden. hij is vroeger gebruikt als cursuspony voor NH cursussen. en de lichaamstaal zit er dus heel goed in! de kinderen kunnen zo beter met hem overweg nadat ik het jonge paardje wordt uit de kudde gezet verhaaltje heb verteld....!
over 2 jaar ga ik als vrijwilliger werken op zijn ranch en zo de curus doen!
(hij schept niet echt op in zijn boek, ik denk dat hij het zelf ook moeilijk kan geloven allemaal...) lees: ik prijs monty niet de hemel in hoor!