[AR] Wat voor kar?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

gewoonmarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-22 14:32

Lori schreef:
Die 1,2,3 regel is enkel voor pony's in goede conditie. Ga ook zeker niet ernaast lopen met de kinderen op de wagen om het gewicht te verminderen. Altijd een kundig iemand op de bok die weet waar hij/zij mee bezig is. Heel het gezin op de wagen zal 'm vrees ik ook niet worden, de pony gaat het mogelijk wel doen maar moet je dat willen is wat anders.

Persoonlijk zou ik kijken naar een recreatie wagen (ook wel vaak te koop als "marathon") 2 a 4 zitplaatsen, gewicht maximum 180kg (eerder 150kg), bokhoogte maximum de schofthoogte, spoorbreedte 125cm, achteraan geremd, lamoen verstelbaar (achteraan mooi breed, in lengte verstelbaar, aan het schoftje aansluitend). Als je veel over ongelijke bodems ment is de vering ook zeker iets waar je op kan letten. Stel je koopt 2dehands onder de 2000euro is mijn ervaring toch dat je wagens vaak prijs voor prijs terug kan verkopen.

Wat je kan doen is even op groen licht wachten van de gene die de pony beleert en dan actief opzoek gaan en als je denkt iets interessant tegen te komen dan te overleggen met die persoon.

Zo’n wagen waar je het hier over hebt is denk ik ook wat ik nu zou willen. Eerst het kar mak maken maar even afwachten. Ben benieuwd hoe hij het oppakt.

Iedereen valt wel heerlijk over ‘het hele gezin’ maar het hele gezin is vaker niet dan wel compleet zoals eerder ook wel vermeld. 2 kinderen zijn er maar 2 van de 14 dagen. En die zullen we niet alleen maar op de kar bivakkeren.
We zullen in die weekenden ook een keer een uurtje gaan mennen. Maar ook Wss wel eens een weekend niet…
1 volw kan er natuurlijk ook gewoon even naast lopen. Ik zal zeker geen kinderen zonder er naast te zitten een onervaren pony laten mennen.
De kinderen met z’n 4en zijn ongeveer 100 kg. De 2 die er altijd zijn mischien 50 samen. Denk het nog niet eens. Mijn vriend en ik zijn ook niet groot en zwaar.

De Paden in het bos zijn hier niet mul. Zijn heel hard aangereden. Enkele stukjes die iets moeilijker zullen zijn.