Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
pillow schreef:Als TS in de buurt woont wil ik het haar wel leren.
Zebrastreep. Longeersingel door het bit. Hoe dan.
Zebrastreep schreef:pillow schreef:Als TS in de buurt woont wil ik het haar wel leren.
Ik heb er even geen foto van maar weet ook niet goed ik het uit moet leggen![]()
Maar het werkt fantastisch getrek is over. Ik trok steeds perongeluk aan daarvoor omdat zij ook heftig aan het trekken was. Nu hebben we beide dat probleem niet meer.
pillow schreef:Lingerie met bit?
Elisa2 schreef:Longeersingel door het bit is toch niet zo moeilijk te bedenken? Gewoon van buiten naar binnen door de bitring en vastmaken aan de longeersingel zodat er ook gelijk stelling is. Past prima hoor. Paard heeft natuurlijk minder kans dan om uit te breken mits het gewoon dressuurmatig aan het werk gezet wordt.
Nu zou ik dat de TS niet direct aanraden, ik zeg ook: neem les..laat even iemand mee kijken die er handig in is en zet de bak af. Paard heeft hier nu gewoon succes mee gehad en is TS te snel en te slim af. Het is belangrijk dat deze circel op een goede manier doorbroken word en iemand irl kan aangeven welke stappen daarbij in welke volgorde het belangrijkste zijn.
Avalanche schreef:Zebrastreep schreef:
Ik heb er even geen foto van maar weet ook niet goed ik het uit moet leggen![]()
Maar het werkt fantastisch getrek is over. Ik trok steeds perongeluk aan daarvoor omdat zij ook heftig aan het trekken was. Nu hebben we beide dat probleem niet meer.
Maar hoe krijg je een longeersingel door het bit? Dat past helemaal niet.
Fran_Stormy schreef:Nee ik longeer met een halster en maak vanonder het longeertouw vast
Suzanne F. schreef:Fran_Stormy schreef:Nee ik longeer met een halster en maak vanonder het longeertouw vast
Dan is het helemaal kansloos. Dan ga je er als een vlaggetje achteraan.
Ik zou echt hulp vragen aan iemand die er verstand van heeft. En je bak klein maken. Vierkant en het liefst nog rond zodat er geen hoeken zijn waar hij in kan duiken.
Elisa2 schreef:Longeerlijn door het bit is toch niet zo moeilijk te bedenken? Gewoon van buiten naar binnen door de bitring en vastmaken aan de longeersingel zodat er ook gelijk stelling is. Past prima hoor. Paard heeft natuurlijk minder kans dan om uit te breken mits het gewoon dressuurmatig aan het werk gezet wordt.
Maflinger_S schreef:Wat ook kan is de longeerlijn achter de oren doorhalen: longeerlijn door de binnenste bitring halen, naar boven achter de oren leiden en aan de andere kant vastklikken aan de bitring.
Zebrastreep schreef:pillow schreef:Als TS in de buurt woont wil ik het haar wel leren.
Shenavallie schreef:Ik snap wat je bedoelt, dat deden wij met de jonkies ook. Je doet de karabijn haak door de bitring aan de kant waar jij staat, dan haal je de lijn achter de oren langs en maakt de karabijn vast aan de bitring aan de andere zijde. Dit is alleen bedoeld als "noodrem", mocht het paard met je aan de haal gaan. Dit is niet nodig als je een bak voor een deel kunt afzetten.