Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
AnnoNiemand schreef:Waar is dat riempje dan voor? Gezien vrijwel geen enkel tuig dat riempje heeft. Ik heb het nog nooit gemist bij mijn tuigen.
pillow schreef:AnnoNiemand schreef:Waar is dat riempje dan voor? Gezien vrijwel geen enkel tuig dat riempje heeft. Ik heb het nog nooit gemist bij mijn tuigen.
Het zorgt er voor dat het borsttuig niet naar voren kan. Tijdens het rijden heb je er niet veel aan, maar met inspannen kan het wel nuttig zijn. De mijne wil nogal graag met de kop naar de grond en dan ligt het borsttuig weer achter de oren.
BillyJ schreef:Bij demenner.nl moet je eens zoeken op "ZGB / Elite Buitensingel Zilco
The Zilco George Bowman (ZGB)"
"Elite False Belly Band feeds through the keepers of the girth and buckles onto the Tug straps (single harness) or the Breastplate to Saddle fitting (pairs harness) to help with stability and prevent the shafts from rising"
https://www.demenner.nl/tuigonderdelen/ ... ingel.html
Citaat:Het zorgt er voor dat het borsttuig niet naar voren kan. Tijdens het rijden heb je er niet veel aan, maar met inspannen kan het wel nuttig zijn. De mijne wil nogal graag met de kop naar de grond en dan ligt het borsttuig weer achter de oren
.Citaat:Oh zo. Maar ik neem aan dat je je paard laat vasthouden of vastzet tijdens het inspannen. Ik zet ze altijd kort vast aan de muur, met het halster over het hoofdstel. Dus het hoofd kan dan niet naar beneden. Dus zo’n riempje lijkt mij onzinnig
bora schreef:Informeer eens bij http://www.nicolevoormenners.nl die weet het wel.
Deze misschien
https://nicolevoormenners.nl/product/zi ... te-straps/
owens-mama schreef:Ik ben er uit denk ik.. een retainer
Mijn pony steekt inderdaad bij in of uitspannen de kop aan de grond. Er zou misschien iets te eten liggen.
Ik span alleen in of uit. Pony verzet geen stap. Alleen bij kop omlaag hangt het borsttuig achter de oren. Sporenriem of speriem is te kort. Nu alleen nog een Nederlandse beschrijving erbij en ik weet het zeker.
owens-mama schreef:Los met het hoofd naar de muur.. en voetje op rust..
Lukasje schreef:owens-mama schreef:Los met het hoofd naar de muur.. en voetje op rust..
Aan een muur .. oke ... zo spannen wij ook in, zij het dan vastgebonden. Maar, en daarom de vraag, ik heb ook wel eens gezien dat het paard aan een “voorbind horizontale balk” stond waarbij die met een panieksluiting vast stond aan het borsttuig. Op die manier kan het ook niet afzakken.
Lukasje schreef:pillow schreef:het paard vastzetten aan het borsttuig? dat lijkt mij echt geen goede optie
Toch gezien bij een professionele lesgever/ iemand die paarden koetsmak maakt/ intern. wedstrijdmenner. Een panieksluiting vooraan aan de borstring.
Lukasje schreef:AnnoNiemand schreef:Waar is dat riempje dan voor? Gezien vrijwel geen enkel tuig dat riempje heeft. Ik heb het nog nooit gemist bij mijn tuigen.
Om het borststuk op zijn plek te houden, dat het niet afzakt/naar beneden glijdt, wanneer het paard de hals laat zakken.