Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
MarlindeRooz schreef:Ik had ook een pony die zo deed... het is nog steeds een draak. Maar ik rende dus ook weg. Dus hij bleef het doen. Heb hem toen met de longeerzweep weggestuurd en bijgetikt. Maar hij bleef met open mond naar me toe steigeren. Dus heb hem een flinke rotschop verkocht. Dat hielp.en dus inderdaad geen rust geven maar laten werken tot ze normaal doen.
Maar note: dit was een ruin van 2 / 3 jaar oud die erg dominant is.
Hij is inmiddels 13 en kan door iedereen gelongeerd worden. Want werken is leuk!
Heb nu ook een merrie te verzorgen (ook een shet) die doet dit ook. Nou groetjes thuis mevrouw want ik pik dit niet. Ze is gewend dat ze wel haar zin krijgt haha. Je moet haar hoofd eens zien als ze merkt dat steigeren / gericht trappen niet betekent dat je mag eten i.p.v. werken.
Pepperrr schreef:Hoi bokkers,
Ik heb het nog overlegd met mijn ouders. Veel mensen vragen er in ieder geval reiskosten voor om mijn kant op te komen. Maar ik heb echt 0,0 inkomsten. En mag daarom hier aan niks uitgeven.
Ik heb besloten om Sinne komende maanden lekker paard te laten zijn, met af en toe een wandeling buiten als dat goed gaat en een klein stap/draf ritje.
Hopelijk ziet mijn financiele plaatje er over een tijdje wat beter uit en kan ik lessen gaan nemen...
Pepperrr schreef:Rijden doe ik op dit moment niet/heel weinig omdat ik mezelf te zwaar vind om op te stappen. Ik vind dit niet eerlijk tegenover Sinne.