[AR] Mentuig aanschaffen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 12:30

meggiemeg schreef:
Ik zou direct het goede hoofdstel met bit aanschaffen, dan kan je pony er al vast aan wennen. Je moet er toch aan wat betreft de aanschaf. Laat als je eenmaal een tuig hebt het afstellen door iemand die er kijk op heeft, het luistert best nauw dat het tuig goed ligt om geen drukkingen te krijgen of als de borst te hoog is ingesteld dat deze op de luchtpijp drukt bijvoorbeeld.

Precies. Juist de werking van het bit icm kinketting kan enorme ellende voorkomen bij paniek. Je kan de teugels hoger of lager instellen voor een scherpere of minder scherpe werking.

judithM

Re: Mentuig aanschaffen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 12:34

Ik zou gaan voor Zilco!

Rivjenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 12:42

Ik heb een Ideal destijds tweedehands gekocht en die is nog steeds super!
Ik heb hem nu zo'n 6 jaar. Maat pony op mijn Welsh maar ik heb er een los hoofdstel maat Shet bijgekocht. De rest past goed maar wel alles op het laatste gaatje. Tweedehands is er best wat te vinden en zelf kun je ook zien of het er goed iit ziet. Ik ben het wel gaan halen en niet op laten sturen. Wilde wel zien wat ik kocht

Tomni

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 20:42

Afbeelding
Ik heb het marathon tuig van Tjeu op mijn A welsh x shet 1m07, maat shet, koste 350euro. Top kwaliteit en ook een zeer betrouwbare kerel. Antwoord altijd snel op mails of berichten. Ook mooie koetsen niet duur.
Je kan met je pony naar daar rijden dan past hij het op maat aan (heb ik niet gedaan). Mijn tuig zit eerder ruim, hier en daar een gaatje bij moeten knippen, maar past nu wel perfect. Ga misschien kopstukje mini-shet bijkopen, maar nu lukt het nog wel net.