Classico schreef:Dank Melanie voor je antwoord, heb idd nu een wagen zwart met cognac bekleding. Wil er graag 1 geheel van maken met het tuig.
Heb nu een zilco kunstof tuig zwart en een ideal zwart marathon tuig leer. En wil de kleur cognac laten terug komen. Hoe blijft het cognac lederen tuig qua kleur?
Ik heb het Ideal leathertech erop liggen; opzich is ie nog dezelfde kleur als 3 jaar terug, maarja ik gebruik het tuig dan ook heel weinig.
Ik vind 'm wel een stuk mooier na een paar oliebeurten, in het begin is ie zo oranje.

Maar echt donkerder word ie niet. Had hiervoor wel een 2ehands tuig en die was wel wat donkerder was ook mooier leer maar rekte wat uit dus werd wat te groot. Die heb ik toen verkocht en een nieuwe besteld.
Oude tuig zie je ook op mijn foto met enkelspan vdh, die is anders gekleurd dan de foto in link (mn huidige tuig).
Dat is idd een goed idee, ga ik die vanmiddag eens halen. Melanie, weet jij welke maat je moet hebben voor het pony tuig van ideal qua onderlegger?
Zwart met cognac onderlegd kan iig altijd dat is sowieso veilig. Je zou eens een ideal cognac tuig onderlegger kunnen doen onder je zwarte kunststof tuig, dan heb je een beetje beeld hoe het staat, die kleur is namelijk dezelfde kleur als het onderlegde cognac gedeelte.
[
Afbeelding ]