Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Citaat:Als je ment dan ben je koetsier en rijd als zodanig ook met aangepast gerei [rijtuig en tuig en paard op elkaar afgestemd] dus geen haflinger voor een friese sjees en er wordt je geleerd op een correcte wijze je paard voor de wagen te zetten
stalgerrits schreef:Wat ik jou en alle andere lezers probeerde duidelijk te maken dat als je wijs bent begin bij het begin
Dan blijf je er plezier in houden
Het is niet stoer om te kunnen zeggen dat je wel eens met je paard op hol bent geweest
Want dat is meestal in een moment van onachtzaamheid gebeurt
Dan zit je zelf vaak niet op te letten of ziet de signale van het paard niet
En dat is wat ik bedoelde met mijn reactie op jou vraag
Wiesje schreef:Voor les in Noord-limburg zou je contact kunnen opnemen met Roy Thijssen. die zit in Heijen. http://www.rtstables.com
heel fijn en betrouwbaar adres!!!
stalgerrits schreef:Safina
bedankt dat jij wel snapt wat de bedoeling is en natuurlijk als je zelf schik heb met hetgeen je doet dan maakt het allemaal niks uit
Maar als jij men les neemt dat gaat alles volgens het boekje en leer je ook hoe een aanspanning er uit hoort te zien
en hoe je je hoort te gedragen in het verkeer en rijd je met een zweep en niet zoals een boer op een platte wagen met een twijg in je hand
Het handboek van Benno Achenbach heeft het mennen naar een hoger nivo gebracht omdat het luxe werd om met een aanspanning te rijden
maar het belangrijkste an alles is veiligheid dat is nummer een en dat bedoelde ik ook in mijn eerste reactie voor Ts begin bij het begin en ga niet direct galopperen want zonder ervaring is dat vragen om moeilijkheden
Al hang je de hoofd stellen in de staart dat moet je zelf weten maar breng niet andere in gevaar ermee
ilsess schreef:Wiesje schreef:Voor les in Noord-limburg zou je contact kunnen opnemen met Roy Thijssen. die zit in Heijen. http://www.rtstables.com
heel fijn en betrouwbaar adres!!!
Met hem zijn we bekend omdat we daar het tuig hebben gekocht ik heb inmiddels een menles geregelt bij berry van den bosch is denk ik toch ook wel een goede plek
inkepink schreef:ts aan berry heb je een hele goede en fijne instructeur, persoonlijk baal ik dat hij zo ver van mij vandaan zit anders boekte ik regelmatig bij hem een lesje, gelukkig komt hij af en toe een clinic geven bij onze menvereniging.
Hoop dat je snel over de toch wel erg vermakelijke reacties van stalgerrits heen leest en je lekker gaat genieten van het mennen in alle 3 gangen