Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Granoek schreef:Ja dat bedoel ik inderdaad, maar heb nergens gezien dat het bij ts om een combi tuig ging daarom ging ik ook uit van een gewoon tuig haha
pillow schreef:Kijk eens op Facebook Aangespannen paardenmarkt. er is zoveel tweedehands te koop.
MelanieB schreef:Wat janouk zegt idd.
Hier hield eurotech het nog geen jaar vol als intensief marathon tuig. Maar als training tuig gaat het wel al 4 jaar prima mee. Maar dan word er ook een lichtere wagen mee getrokken en minder krachten op.
Heb dan wel zilco schoftje want de ideal schoftjes zijn waardeloos. Helaas doet ideal niks met alle klachten.
En voor het 2span dagelijks en zwaar marathon gebruik heb ik nu al 2 jaar zilco tuig. Heel tevreden over dat het na 2 jaar nog steeds top is. Heb voor dressuur werk wel een ideal leer en die gaat prima, wel zwaardere wagen ook maar word minder krachten op het tuig gezet.
Je zou ook nog naar Kieffer kunnen kijken maar van de tuigen die ik gezien heb vond ik ze ook wat tegenvallen voor dat geld. Maar wel mooi zacht ook.
Van der wiel is super. Maar voor de helft van dat geld zou je ook eens bij Hongaarse of Tsjechische tuigmaker kunnen kijken, allemaal handgemaakt en boterzacht oersterk leer helemaal naar jouw wensen. Vaak voor 1 vaste prijs kun je het helemaal tot in de details naar je zin krijgen.
http://www.sedlarstvijg.cz
Rijden ook veel internationale menners mee (oa ook tuigen voor Boyd gemaakt) en is onwijs mooi tuig. En fijn Nederlands tussenpersoon. Staan ook her en der op beurzen in Nederland. Paard en koets stonden ze bijv ook en zullen ze volgend jaar vast weer staan.
Hoop de mijn dressuur tuig volgende week binnen te krijgen
Susanne schreef:In welke discipline wil je vriend ze gaan uitbrengen?
Met marathon geen ervaring, ik rij alleen dressuur en héél af en toe vaardigheid. Maar dat houdt de Eurotech in ieder geval prima vol.
Inmiddels rij ik er alweer enkele jaren intensief mee en hij ziet er nog als nieuw uit. Nergens roest of kapotte stiksels en nergens beschadigd. Wel heb ik het schofttuig verwisseld met een Zilco schoftje met losse draagriem, want de pasvorm was niet optimaal (zeg maar gerust slecht). Ook een Zilco singel er aan, die valt ook fijner voor mijn pony, is meer flexibel en kan beter vormen naar het lijf. Oja en ik heb Arden leidsels in gebruik.
Mijn tuig is inmiddels dus een mengelmoesje van merken maar ik ben er heel tevreden mee. Maar ik kan me voorstellen dat als je iets nieuws wil kopen je uiteraard voor éen merk gaat in plaats van alles los bij elkaar te shoppen.
Van beide merken kun je alles los kopen trouwens.