Jezelf warm en regenbestendig aankleden en gaan. Hier staan ze soms eens een weekje stil als het bijv vol in sneeuw ligt of alles keihard bevroren is maar anders word er gewoon gemend of gelongeerd.
Op echt koude of natte dagen doe ik langeteugelen. Voor jezelf ook lekker om warm te blijven. En als het even kan toch de kar op. Maar zo'n 3x per week hoor.
ik rij bijna dagelijks naar de dichtstbijzijnde manege om te mennen of longeren om ze zo toch in conditie te houden en om wel wat van ze te kunnen vragen tijdens de menwedstrijden.
De menpoowns staan in de winter niet eens bij mij. Als het te nat/vies/koud wordt, oftewel, als de wintervacht er goed op begint te komen gaan ze naar mijn ouders voor vakantie op de wei. Verlicht bij ons de druk op de wei en op mij. Heb mijn handen vol genoeg aan de rest van het gespuis in de winter. In het voorjaar (het is weer bijna tijd) komen ze weer hierheen, scheermachine erover (anders zijn ze in juni nog niet uit de vacht) en gaan met die banaan.
ClassicToby
Geplaatst: 26-02-18 16:29
De algemene verzorging, wandelen, fietsen, lange teugelen, rechtrichten, oefenen met spannende objecten.
Hier helemaal geen bak en momenteel overdag rond de -10. Even pauze...
Percy
Geplaatst: 26-02-18 16:39
Vroeger ging ik dan vaak wandelen maar dat kan ik niet meer zo goed dus staan ze lekker op de wie met schuilstal vakantie te vieren.
Furst
Geplaatst: 01-03-18 15:43
Wandelen, mee gaan fietsen. Of als het weer mee zit en het niet te blubberig is een grondwerk zoeken dat je leuk vind om er mee aan de slag te gaan. Heeft ook weer een voordeel als je bijvoorbeeld gaat mennen ofzo. Of lange lijnen, rechtrichten of bijvoorbeeld schriktraining. Zoveel dat je kan doen Vrijheidsdressuur? Maar dat valt misschien niet echt onder beweging.
Fabiennexvis
Geplaatst: 28-03-18 19:09
Ik heb een welsh van 1.22 die nu een half jaartje voor de kar staat zijn nog drum bezig om buiten te oefenen. Ik doe elk weekend een ronde met de kar en doordeweeks wissel ik af met langelijnen, longeren, grondwerk of rondje aan de hand of met de fiets naar buiten.
linda_gigant
Geplaatst: 31-03-18 22:50
Mijn pony staat gewoon 5/6 x per week in training net als in de zomer. Alleen jn de winter men in liever in de binnenbak dan in het bos.
jumpyhorse
Geplaatst: 10-04-18 20:09
als ik het zo hoor, blij met de eb en vloed bak die nooit bevriest of onder water ligt
bij mij gaat hij sws max 5 dagen per week voor de kar, 1 dag longeren, 1dag grondwerk en 1 dag vrij.
anders gwn fietsen, of grondwerk
marja mijn welsh mountain is na een halfuurtje longe ook al bekaf dus gwn mennen alsof je leven er van af hangt zou ik zeggen