Als het druk is en het weer goed is dan ga ik naar de overkant om op het veld trainen daar heb ik veder niet echt last van de ruiters

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Ir1ne schreef:We hebben onze vriend gister verplaatst naar de nieuwe stal en hem ook direct even aangespannen, was wel grappig, er kwam een meisje direct de kantine uit;
Ik ga opzadelen, mijn paard kent dit nog niet, kan hij mooi wennen.Was een "gewone" kwpn'er en hij keek nergens van op of om, kon zelfs galopperen met haar in de bak (en zij galoppeerde ook, bewust overigens
) .
Anoniem schreef:Hier inderdaad de eigenaar van zo'n stresskip die volledig uit d'r plaat gaat als ze paard en wagen tegenkomtEn nee, ik ben er enorm koel onder en niet zo snel onder de indruk, maar ik krijg dat koppie echt niet rustig... Stond op een stal waar 3/4 fanatiek mende. Enorm veel geoefend (aan de hand, wagen zonder paard, om stilstaande wagen met paard rijden...) maar het eindigde altijd in vliegles voor mij of een paard dat letterlijk stond te trillen op d'r benen en droop van het zweet...
Als de menners les hadden ging ik gewoon niet rijden, en tijdens afgesproken dressuurlessen mocht er niet gemend worden, maar het gebeurde wel is dat we elkaar 'tegen kwamen' ja, en dat is helaas nog nooit goed gegaan...
Inmiddels staan we op een andere stal waar toevallig niemand ment.
Maar hoe zouden de menners dat dan doen? Een paard dat ècht over de zeik gaat? (En dus niet door de eigenaar, en ook niet te kalmeren is)
Anoniem schreef:Dat deed ik inderdaad, als iemand aan het mennen was wachtte ik wel even. Alleen hadden wij een menner met 3 paarden, die al met wagen en al voor 'm klaarstonden en hij dus zo al snel zeker 2 uur aan het mennen was. En helaas niet even aan andere denken, dat vond ik altijd erg jammer... In overleg is zeker veel mogelijk, helaas stond dit persoon daar niet voor open en hield hij ook geen rekening met mij als ik al aan het rijden was, waardoor het voor mijn paard allemaal niet beter geworden is om samen met ene wagen te rijden...
Nibbit schreef:Bij ons gaat t altijd best goed.
De meeste menners rijden gewoon rustig/ dressuurmatig en dan is er geen probleem.
(Sommigen gebruiken nogal duidelijke stemhulpen dat is wel eens verwarrend)
Qua bakregels spreek ik het vaak even af met de menner, ik heb soms liever geen voorrang op de linkerhand, dan dat ik half geplet wordt tussen kar en omheining
nannyrana7 schreef:. Mijn rij paard is blind aan 1 oog en kan prima met aanspanning in het bos rijden maar is in de bak lastig omdat een kar toch wat herrie maakt maar zou het zeker wel proberen als het uit kwam. Maar mocht ik nou privé les hebben onder het zadel zou het waarschijnlijk wel storend kunnen zijn en zou ik zonde geld vinden.
Ney schreef:Ra die raakt helemaal uit de zeik van menners dus die mijd ik liever. Maar op stal is dit wel bekend en als de menners zien dat ik in het boekje sta bij een bepaalde tijd om te rijden dan plannen zij daar omheen en andersom.
xLoki schreef:Ik rijd met mijn paard bij een menstal, waarbij er dus heel veel wordt gemend in de (20x60) bak.
In het begin vond mijn paard het doodeng, maar als iedereen een beetje rekening met elkaar houdt is het prima te doen! Nu vindt mijn paard het even normaal als een combinatie onder de man.
NienSCHaap schreef:Hier ook weinig leuke stallen waar je als menner echt welkom bent, aangezien ik pony's heb is het rijden ohz ook uitgesloten voor mijndan is het wel eens lastig.