Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Freya6 schreef:tjady schreef:Paarden reageren heel erg op de lichaamstaal van ons mens. Zeker als we longeren. Jouw positie ten op zichte van je paard, de verbinding die je met hem hebt, de aanwijzingen en of hij je begrijpt bepalen of het lukt. Er zijn hier al verschillende tips gegeven en ik vind het goed dat je naar een oplossing zoekt en ook hier les in wilt nemen. Om het geschreven aan je uit te leggen is erg moeilijk. Door het samen te doen, is het veel duidelijker.
Ik hoop dat je de tips als het geven van een tik niet gaat gebruiken. Want het is heel oneerlijk om je pony af te straffen omdat hij niet snapt wat je bedoelt. Een zweep is een hulpmiddel om je pony aanwijzingen te geven. Een verlenging van je arm, zodat je duidelijk kunt zijn. Geen middel om je pony pijn mee te doen.
Veel succes en ik hoop dat je een fijn persoon vindt die je kan helpen.
Even voor de helderheid, ik heb het over aantikken, niet slaan met de zweep. Beter nog gebruik je een stick, die geeft geen zwiep en daarmee kun je dus ook minder snel je pony zeer doen.
2shets4ever schreef:dit kan mogelijk aan de hand zijn:
je hebt je pony best veel geslagen + dingen gedaan met de zweep, waardoor hij zweepdoof is geworden.
Annalies03 schreef:maar TS je gaf eerder aan dat de pony bij een ander aan de longeerlijn wel goed liep?
dus of je hebt iets goed fout gegaan in de tussentijd, of je doet zelf iets fout..
waarom laat je niet gewoon even iemand langs komen die het goed kan, om te kijken wat er nou echt mis gaat, niemand hier op bokt die kan zien wat er precies fout gaat hoor
Annalies03 schreef:tjah of jij bent niet streng genoeg.. kunt alles van twee kanten bekijken.
hoop in ieder geval dat je snel hulpt zoekt, want hoe langer je blijft proberen en dingen toe laat hoe moeilijker het uitendelijk wordt om het te verbeteren!
veel geluk TS!