Pony wilt niet lopen met longeren

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

lolotjeh

Re: Pony wilt niet lopen met longeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 23:13

Ik ben hier mee begonnen juist omdat ik problemen met mijn paard had en het hier mee veel dingen heb opgelost. Het gaat natuurlijk niet 123 goed heeft tijd nodig en juiste timing van het los laten van de juiste druk dat je het paard geeft.

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 12:55

Freya6 schreef:
tjady schreef:
Paarden reageren heel erg op de lichaamstaal van ons mens. Zeker als we longeren. Jouw positie ten op zichte van je paard, de verbinding die je met hem hebt, de aanwijzingen en of hij je begrijpt bepalen of het lukt. Er zijn hier al verschillende tips gegeven en ik vind het goed dat je naar een oplossing zoekt en ook hier les in wilt nemen. Om het geschreven aan je uit te leggen is erg moeilijk. Door het samen te doen, is het veel duidelijker.
Ik hoop dat je de tips als het geven van een tik niet gaat gebruiken. Want het is heel oneerlijk om je pony af te straffen omdat hij niet snapt wat je bedoelt. Een zweep is een hulpmiddel om je pony aanwijzingen te geven. Een verlenging van je arm, zodat je duidelijk kunt zijn. Geen middel om je pony pijn mee te doen.

Veel succes en ik hoop dat je een fijn persoon vindt die je kan helpen.

Even voor de helderheid, ik heb het over aantikken, niet slaan met de zweep. Beter nog gebruik je een stick, die geeft geen zwiep en daarmee kun je dus ook minder snel je pony zeer doen.

Ik bedoel niet op jouw post over aantikken. Ik begrijp wat jij bedoelt met aantikken. Er wordt in het topic gesproken over een tik geven. Dat is in mijn beleving iets anders.

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 13:30

Oh gelukkig. Dan zijn we het eens :)

ninavo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 14:02

misschien zou je een plastic zakje aan het einde van de zweep kunnen kopen mijn vriendin had namelijk precies het zelfde probleem met haar pony en als hij dan weer loopt en reageerd op de zweep kan je weer af gaan bouwen met het zakje

LittleCastle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 15:06

het lijkt me logisch, dat als je zonder logeerzweep logeert hij het niet doet. heb je een lange longe zweep geprobeerd? ga bij zijn achterhand staan en zeg iets wat hem stimuleert te gaan lopen.

LittleCastle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 15:07

dit kan mogelijk aan de hand zijn:
je hebt je pony best veel geslagen + dingen gedaan met de zweep, waardoor hij zweepdoof is geworden.

jensvl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 16:16

De zweepdoofheid wijst mij ook op de bijna zekerheid dat je de hulpen op een foute manier gebruikt. Ik denk dat je grondige fouten maakt in het geven van de juiste release. Dit in combinatie of zelfs mede veroorzaakt door het op de foute plaats staan bij het longeren.

Carazonx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-17 18:47

2shets4ever schreef:
dit kan mogelijk aan de hand zijn:
je hebt je pony best veel geslagen + dingen gedaan met de zweep, waardoor hij zweepdoof is geworden.

Hij is heel lang een manege pony geweest, hij heeft veel ruitertjes gedragen die geen respect voor hem hadden en hem maar steeds begonnen te tikken als hij niet liep zoals het moest. Bedankt voor je tip trouwens hierboven :)

Annalies03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 18:49

maar TS je gaf eerder aan dat de pony bij een ander aan de longeerlijn wel goed liep?
dus of je hebt iets goed fout gegaan in de tussentijd, of je doet zelf iets fout..

waarom laat je niet gewoon even iemand langs komen die het goed kan, om te kijken wat er nou echt mis gaat, niemand hier op bokt die kan zien wat er precies fout gaat hoor

Carazonx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-17 18:54

Annalies03 schreef:
maar TS je gaf eerder aan dat de pony bij een ander aan de longeerlijn wel goed liep?
dus of je hebt iets goed fout gegaan in de tussentijd, of je doet zelf iets fout..

waarom laat je niet gewoon even iemand langs komen die het goed kan, om te kijken wat er nou echt mis gaat, niemand hier op bokt die kan zien wat er precies fout gaat hoor

Jaa dat ga ik ook doen :P , waarschijnlijk test hij mij uit... hij is veel eigenwijzer geworden nu hij alle vrijheid heeft van de wereld

Annalies03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 19:08

tjah of jij bent niet streng genoeg.. kunt alles van twee kanten bekijken.

hoop in ieder geval dat je snel hulpt zoekt, want hoe langer je blijft proberen en dingen toe laat hoe moeilijker het uitendelijk wordt om het te verbeteren!

veel geluk TS!

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 19:11

Annalies03 schreef:
tjah of jij bent niet streng genoeg.. kunt alles van twee kanten bekijken.

hoop in ieder geval dat je snel hulpt zoekt, want hoe langer je blijft proberen en dingen toe laat hoe moeilijker het uitendelijk wordt om het te verbeteren!

veel geluk TS!

Dit inderdaad.
Je pony is niet eigenwijzer TS, jij bent niet streng genoeg :P echt les nemen.

pegaeenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 13:49

misschien een keertje een longeer les nemen?

EvaLuna16

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 21:56

Kan best zijn dat je beetje gebogen of dicht in het midden staat zodra ik een beetje gebogen gaat staan komt m'n pony naar het midden toe miss heeft die van jou dat ook?