Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
JudArthos schreef:sanne83 schreef:Wat bedoel je precies met "mak"?
Wat wil je verbeteren of wat is het verschil met de paarden waarmee je vergelijkt?
Makkelijk zeggen dat je gewoon je eigen ding moet doen, maar weet uit ervaring dat het op sommige stallen echt heel lastig is
Vooral de kleine dingen zoals de aandacht bij je houden terwijl ze los staat e.d. Zo was vorig jaar bij de clinic van Warwick Shiller een meisje die af kon stappen, naar de wc kon gaan en paardlief bleef braaf op zijn plekje staan. Volgens hem zit dat echt in de volledige training en niet als truucje.
Ik sta op een stal met voornamelijk dressuurruiters, dus wordt vaak genoeg raar aangekeken als ik iets van grondwerk doe
Kendra schreef:Nou A3a1, jouw uitleg vind ik alles behalve simpel. Komt bijna neer op: wat aanklooien zonder dat je er op zit is ook grondwerk... Wat me trouwens doet denken aan het aanklooien van vroeger - ik denk dat paarden vroeger veel gehoorzamer móesten zijn. Op onze oude pensionstal stonden 4 paarden naast elkaar op de poetsplaats en dat ging altijd goed. Maar ze tilden ook geen poot op en schikten op het kleinste commando. Wij mestten soms uit terwijl de paarden op stal stonden, dus het commando 'achter in je stal' zat er goed in. Zo waren er wel meer voorbeelden, ik gun een aantal 'onhandelbare' paarden wel een jaartje op zo'n stal....