[AR] [LO] Paard weer dom doen.

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 01:46

Suus14, dat meisje met wat meer lef ben ik dus Knipoog Als je het mij vraagt, ben jij en Maartje, er te bang voor. Zodra Selina begon te steigeren, weken jullie terug, daardoor laten jullie gelijk al zien dat je ontzag hebt voor haar. Ook al vonden jullie mij misschien te aggressief, maar feit blijft wel, dat ze niet zoveel probeerde bij mij... Ik was duidelijk, en week niet terug. (Ik vroeg me wel serieus af, waar ik in hemelsnaam aan begonnen was...) Als je wilt weten, waarom ik zo vroeg stopte, dat was omdat het toen even redelijk goed ging. En ik wou positief afsluiten, omdat ik geen tijd (en ook geen zin trouwens) had om daar een hele dag met die pony bezig te zijn.

Als ik Selina zo bezig zag, zag ik dat ze heel rustig en beheerst in protest ging, ze steigerde en viel me heel rustig aan, ze wist wat ze moest doen, om haar zin te bereiken. Namelijk mij (de mens) bang maken, zodat ze niet meer hoefde te werken, die pony heeft daar echt ervaring mee, ik heb nog nooit het zo beheerst gezien Lips are sealed En naar mijn mening geef je nog teveel toe, dat heb je iig in het verleden gedaan.

Wat ik persoonlijk in jouw geval zou doen, als dat mijn paard was, is haar gaan "breken". Dwz. er een hele dag mee bezig zijn, en maar constant opjagen, en het steigeren en aanvallen bestraffen, door duidelijk maken dat dat niet geaccepteerd wordt door gebruik van lichaamstaal en dreigen. Die pony weet donders goed hoe ze de mens bang moet maken, en ervoor zorgen dat ze haar eigen vrije leventje kan leiden, en doen wat zij wilt. En niet persé wat jij wilt...

xSuusx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-04 20:56

Fem ik reageer niet meer op jou ik heb het afgesloten om met jou in desuccie te gaan je zoekt het maar uit en je moet doen wat je niet laten kunt hier op bokt. Pling
maar bij mij hoef je niks meer te vragen ofoz iets.

en maya als nog bedankt dat je het ff wou proberen vond het heel moedig van je. OK dan!

gr susanne

Alicia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 21:00

Jij bent duidelijk niet de baas suus Selina haalt naar je uit valt je aan enz enz. Het zelfde deed ze toen je haar net had. Doordat ze zwanger is heeft ze ook nog eens problemen met haar hormonen...... laat haar lekker rusten tot ze is bevallen en het veulen wat groter is.
Je gaat nu met een drachtig paard springen..... je komt de bak binnen ze moet gelijk in galop een half rondje en binnen 1 rondje heeft ze gesprongen vervolgens ga je de bak uit onder het motto KLAAR.
Als je nou eens stopt met dit soort dingen zal het al een stuk beter gaan allemaal. Hier ligt het niet 100% aan Selina 75% ligt aan jou en 25% aan Selina. Het is een tijdje goed gegaan maar nu ze drachtig is word het weer erger.......

Dit is niet waar hoor ! Ik weet niet hoe je erbij komt! Boos!

Alicia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 21:01

het bovenste is van fsoudan het onderste van mij

xSuusx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-04 21:04

o ik wou al zeggen ik schrolk al wanmt het is niet waar

Flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 12:07

Pfoe pfoe, fijn zo'n stal gevecht op Bokt Haha!.
Suus, volgens mij moet jij meer gaan luisteren naar mensen die er verstand van hebben, dan zelf gaan lopen klooien met je pony.Je berijkt er niks mee, behalve dat je pony nu de baas is over jou.

En waas blij dat Fsoudan zich er mee bemoeit, ze geeft best nuttige info over hoe het beter kan tussen jou en je pony. Evenals Maya.

Als ik jou was zou ik gewoon je pony laten bevallen, en daarna hulp zoeken van iemand die wèl weet waar hij mee bezig is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 12:16

Owja, dat wilde ik nog aanvoegen aan mijn stukje, Susanne, het is jouw pony, en je zag dat ik en Maartje er wel wat mee kunnen bereiken. Ik zeg niet dat ik er wat blijvends mee bereikt heb, omdat het maar 1 korte sessie was. Jij, want het is jouw paard, moet het zelf doen. Jij moet zelf bereiken dat Selina jou als baas accepteert, anders kan je er niets meer mee beginnen. Nu kan Maartje bijv. het wel allemaal voor jou doen, en dan bereikt ze misschien wel op den duur dat Selina normaal doet. Maar, als jij dan hetzelfde gaat vragen van haar, dan wordt Selina weer "lastig" omdat ze jou niet als baas accepteert maar Maartje dan.
Heel veel succes ermee, en ik hoop dat je er wat aan doet, voordat er ernstige ongelukken gebeuren Scheve mond

xSuusx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-04 18:42

boi,
het ligt totaal niet aan de zwangerschap van de pony ze heeft periodes dat het erger word.
ik ga nu ook les volgen en kijken of dat gaat.

gr

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 18:48

Suus14 schreef:
het ligt totaal niet aan de zwangerschap van de pony ze heeft periodes dat het erger word.

Dat ze periodes heeft dat het erger wordt betekend niet dat het nu niet kan vanwege de zwangerschap. Er is al tig keer gezegt dat dat paard momenteel overloopt van de hormonen, vaak reageren dragende merries anders dan 'normaal'. Daarbij, als dat paard dragend is, heeft les imo ook weinig zin. Je hebt in no time een aardig grote 'pauze' erin, en je kunt toch niet meer intensief aan de slag vanuit de rug.

Ik vind dit overigens ook iets wat je vanaf de grond aan moet pakken, niet vanuit het zadel.

Omar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 22:47

Sorry maar hier ben ik het niet mee eens, dit is niet de eerste keer dat Selina dit doet, dit heeft ze al vaker gedaan, en ik ben dan ook niet van mening dat dit allemaal komt door de drachtigheid. Dit gedrag wordt niet veroorzaakt door de hormonen, dat gaat voor dit verhaal niet op.
Selina is altijd al een moeilijk paard geweest, en er zijn al veel meer dingen met dit paard voorgevallen.

Bramblerose

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 22:55

Ik ben het eens met Pervinco: grondwerk, grondwerk en nog eens grondwerk. Alleen vanaf de grond kun je de vertrouwensrelatie met je paard weer op bouwen, Suus14! Succes...

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 08:27

Omar schreef:
Sorry maar hier ben ik het niet mee eens, dit is niet de eerste keer dat Selina dit doet, dit heeft ze al vaker gedaan, en ik ben dan ook niet van mening dat dit allemaal komt door de drachtigheid. Dit gedrag wordt niet veroorzaakt door de hormonen, dat gaat voor dit verhaal niet op.

Ik zeg ook niet dat dat de reden is (dat zegt imo niemand hier), maar het kan wel aanleiding zijn om dit gedrag weer op te pakken...

xSuusx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-04 18:56

hoi,
nou echt grondwerk kan ze niet want valt je aan als je met der in de bak bent en je loopt langs der en het bevalt haar niet dan komt ze op je af!

dus beide helpt niet goed
en nogmaals HET LIGT NIET AAN DE ZWANGERSCHAP
sorry dat ik dit groot schreef maar somigen kunnen het blijkbaar niet lezen!
enne bedankt weer voor het reageren.

gr susanne

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 21:05

Ik kan wel degelijk lezen, jij ook?

Pervinco schreef:
Ik zeg ook niet dat dat de reden is (dat zegt imo niemand hier), maar het kan wel aanleiding zijn om dit gedrag weer op te pakken...

Daarbij: Als ze jou aanvalt als je grondwerk wilt doen (buiten het feit dat er dan serieus iets heel erg mis is) zul je met rijden geen zak verder komen.

Kyan01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 22:35

Pervinco"]
Ik kan wel degelijk lezen, jij ook?

[quote="Pervinco schreef:

Daarbij: Als ze jou aanvalt als je grondwerk wilt doen (buiten het feit dat er dan serieus iets heel erg mis is) zul je met rijden geen zak verder komen.
[/quote]

Rolleyes Lips are sealed

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 22:59

Suus14 schreef:
hoi,
nou echt grondwerk kan ze niet want valt je aan als je met der in de bak bent en je loopt langs der en het bevalt haar niet dan komt ze op je af!

En hoe wou je het dan oplossen? Zonder serieus met grondwerk aan de gang gaan? Ik heb het al gezegd, je moet Selina laten zien dat je er niet bang voor bent, want zodra jij haar laat aanvallen, is zij gewoon de baas. En je moet haar afstraffen zodat ze je niet meer gaat aanvallen... Je vraagt om hulp, maar naar een oplossing schijn je niet te luisteren. Je moet het gewoon doen, of, als je het lef niet hebt, de pony verkopen aan iemand die er wel het lef voor heeft. En zelf een braver paardje kopen... Wil je soms eerst een ongeluk krijgen, of dat iemand anders verongelukt? En dat Selina dan afgemaakt wordt onder het mom "Vals paard"?