[AR] Recreatief mennen oorzaak slechter onder het zadel?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 18:42

anjali schreef:
Als ik op zoek was naar een rijpony dan had ik een voorkeur voor die ook betuigd waren.Alhoewel ik dat zelf niet doe,maar die zijn dan qua gedrag met rijden ook beter vind ik.Of is het zo dat juist de brave ponies dan ook ingespannen worden?Voor mij is het in elk geval een pre als ze dat kunnen.

Hoeft niet perse, die twee die ik verzorg zijn Tuigers. Ze doen niet perse iets maar zijn ontzettend snel gespannen hoor!

Deni11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-16 19:37

Mijn doel is niet de eigenaar zwart te maken, nee.
Integendeel ben ik die ontzettend dankbaar dat er zoveel mogelijk is en ik lekker mag rijden en meer ervaring opdoen in verschillende takken van de paardensport.
En mij word ook gevraagd mee te denken over bepaalde situaties en mijn mening, bijvoorbeeld dit.

@alwaysh zo ervaar ik het ook, wel sneller gespannen al loopt ze maar +1.5 jaar echt actief in het tuig.

Verder rijd/longeer ik 2-4 x per week, en heb ik 1-2x per week prive les van een ORUN instructeurs die zelf ook op hoog niveau starten en ervaring hebben met opleiden van jonge/groene paarden.
Menneer rijd af en toe clubwedstrijden voor de lol, en ik heb als motivatie: lekker afwisselend rijden, veel dingen proberen en uiteindelijk regelmatig te gaan starten.
Balans vinden word een werkpunt maar alles op zijn tijd natuurlijk :))

Edit typo
Laatst bijgewerkt door Deni11 op 11-09-16 19:43, in het totaal 1 keer bewerkt

AlwaysH

Re: Recreatief mennen oorzaak slechter onder het zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 19:39

Deze lopen al veertien jaar voor de kar met weinig zadelwerk, dus het is vrij logisch dat het er niet goed in zit.

Aangezien die van ts pas vijf is zal dit vast meevallen!

manonutjuh

Re: Recreatief mennen oorzaak slechter onder het zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 20:02

Ik ben absoluut geen mennet, maar ik vind dat het paard vrij veel doet voor zn leeftijd..laat heb eens twee dagen vrij na het mennen en kijk dan eens hoe hij is. Hij moet het natuurlijk ook een beetje in zn koppie kunnen verwerken!