Dan wellicht eens kijken naar een airowear. Speciaal voor vrouwen met vormen en extra kort voor het mennen. Ik had toen ik nog cup F/G had ook al mijn racesafe; bovenaan veters heel los (of langere veters erdoor halen) en onderaan wel wat strakker. Maar ik ben zelf 1.76cm dus qua lengte kan ik met normaal gelukkig al uit. ik pas overigens zowel de maat M als de maat S. Zit niet veel verschil in maar wel 2cm in rug lengte. Ben zelf zeker de dunste niet maar met veters kom ik ver haha
bora
Geplaatst: 25-07-16 15:22
Ik heb een maatje xl van bodyprotector ( onder strak en boven zo ruim mogelijk). Ik heb nu een rugprotector als koetsier. Zolang dit nog mag blijf ik die gebruiken zodra het niet meer mag ga ik verder kijken. Naar een airowear heb ik ook gekeken, maar om er 2 van ong 300 euro te hebben liggen vindt ik ook iets te veel van het goede. Mijn hows blijf ik als groom wel gebruiken. Vindt ik toch iets fijner.
Ja ze zijn idd wel erg aan de prijs... al helemaal omdat je in de mensport alles x2 moet doen, herkenbaar probleem. Hoop dat die van mij ook nog wel jaren meegaan, na 8 jaar ziet ie er nog uit als nieuw; enkel ietsje verkleurd ten opzichte van de nieuwere maar valt niet eens op haha.
jorretje
Geplaatst: 25-07-16 15:33
Idd met vrouwelijke vormen kom je bij een Airowear uit. Ik heb zelf voor het rijden onder zadel een Airowear Outlyne (slim), andere merken zaten mij allemaal echt niet goed / veilig (te los om mijn ribbenkast, te strak om mijn boezem..), een enkele was dan wel veilig, maar ging boven wijd staan en dan zag ik in plaats van mijn handen alleen nog mijn eigen boezem vanaf de bovenkant . Tja een Airowear kost idd 250 euro.. Maar ik vind het een heel prettig ding, hoe vaker te je hem draagt, hoe meer hij naar je lijf vormt en hoe minder je merkt dat je hem draagt. Heb totaal niet het gevoel dat het me beperkt in mijn beweging. Bijkomend voordeel; je boezem blijft keurig op zijn plek
Laatst bijgewerkt door jorretje op 25-07-16 15:34, in het totaal 1 keer bewerkt
SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Geplaatst: 25-07-16 15:33
Airowear is echt heel fijn, hier ook vrouwelijke vormen maar doordat de foam naar je lichaam vormt voel je na een tijdje niet meer dat je hem aan hebt. Ik zou voor een BP gaan, ipv alleen een rugprotector. Je kan immers ook met je voor of zijkant ergens onzacht mee in aanraking komen. Deze is speciaal voor menners: http://www.canter-equipment.nl/bodyprot ... tor_mennen
Ik meld me met een rugprotector van Fouganza, bij de Decathlon vandaan. Ik was toentertijd op zoek naar extra bescherming vanwege het rijden van jonge paarden maar heb een bloedhekel aal bodyprotectors.. Ik zag toen eerst die van de Lidl/Aldi maar vond het 3x niks. Erg hard en stijf, totaal niet comfortabel.
Toen kwam ik die van Fouganza tegen. Erg flexibel, zit als een rugzak en je voelt er helemaal niets van. Ik ben er ook al een keer mee gevallen, vol op mijn onderrug waar ik veel problemen mee heb. Ik stond zo lachend weer op, heb werkelijk niets gevoeld. Ik raad je deze dus echt aan, erg goede kwaliteit en mooie prijs!
moonfish13
Geplaatst: 26-07-16 01:43
Hier een B of C cup meestal, dat gaat prima met de racesafe. Ook een poos D gehad en dat was ook nog perfect.
Hier rugbeschermers van de Lidl maar merk dat die minimale bescherming geven. Zo heb mijn groom al diverse keren bont en blauw rond gelopen omdat ik tegen boom of paal knalde. Moet voor haar dus echt een bodyprotector gaan zoeken.
Jenkins
Geplaatst: 26-07-16 10:34
ik heb deze gekocht in een motorzaak. Mijne is achter korter ivm een kleinere maat. Zit echt perfect!