[AR] [LO] Dubbele longe

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ishanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 12:15

sonjabelgium schreef:
Als je paard met de benen in de longeerlijn komt is het omdat je onvoldoende contact hebt met je paard en is het je eigen fout. De lijn mag nooit zo laag komen te hangen dat die ter hoogte van de benen slingerd Lips are sealed

Das waar!!

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 14:25

Ishanti"]
[quote="Coby schreef:
Ik longeer dus ook met dubbele lijnen. En heb voor de veiligheid juist mijn binnenlijn rechtstreeks van bit naar mijn hand lopen. Zo heb ik volgens mij en volgens de instructrice juist meer controle om haar bij eventuele schrikbewegingen bij me te houden.
Mijn paard kan wel nerveus uit de hoek komen en dit lijkt me juist fijner.
Waarom zou dit juist gevaarlijk kunnen zijn?

Ik denk dat er met de buitenlijn, zolang die niet via de singel loopt maar alleen via de bips, (haha) er meer gevaar is, dan met de binnenlijn rechtstreek naar je hand. Als je paard gaat draaien, draait ie met zn achterhand zo het touw om zn benen. Maar gelukkig doet Isha dat niet.

Ik heb het heel rustig met dr gedaan, waardoor ze er nu al aan gewend is, na een paar keer oefenen. Het blijft risicovol hoor...
[/quote]

Even een antwoord op de buitenlijn. Mijn ervaring (maar ik heb nog niet echt veel ervaring) is dat wanneer ze haar achterwerk naar binnen zou draaien ze in ieder geval niet op de lijn komt. Maar dat naar binnen draaien voorkom je door de binnenlijn goed te houden. Wanneer ze door een onverwachtse schrikreactie naar buiten zou draaien, trek ik de binnenlijn aan, en de buitenlijn gooi ik los. Het touw draait dan bij haar weg en komt niet om de benen heen.
Ik heb het zelf al eens geprobeerd en tot nu toe werkt dit zo.