[AR] Les krijgen van iemand die niet ment?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 16:40

Maartje1990 schreef:
Harry de ruyter zit wel zo'n beetje bij mij in de straat... Maar ik betwijfel of hij les geeft aan een shetlandcombinatie :')

Al zit ik wel serieus te overwegen om te bellen of ze me even op weg willen helpen (met name met de zweephulpen)... Vragen kan altijd toch?

Doen! Nee heb je, ja kan je krijgen.

Maartje1990

Re: Les krijgen van iemand die niet ment?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-16 16:42

Ik heb ondertussen gemailt... ben benieuwd haha ze zitten hier zo'n 500m verderop dus die zit wél heel dichtbij :+ (maar buiten dat weet ik echt helemaal nergens iets met mennen hier in de buurt)

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 16:45

Ik ben benieuwd wat je terug krijgt! Anders is dit voor mij ook een optie, ik loop hier namelijk ook tegenaan ( Maasbree )

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 17:02

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 21:07

Maartje1990 schreef:
Ik heb ondertussen gemailt... ben benieuwd haha ze zitten hier zo'n 500m verderop dus die zit wél heel dichtbij :+ (maar buiten dat weet ik echt helemaal nergens iets met mennen hier in de buurt)

Waarom ook niet ;) Wie weet maak je je druk om niks en wil hij je graag les geven ;) Mijn lesgever heeft zowel klanten die op WK-niveau rijden als mensen die nog maar net willen leren mennen met hun shet :)

Edit: Ik rijdt zelf B-niveau maar ik ben in januari ook twee dagen gaan lessen bij Bram Chardon ;)
Laatst bijgewerkt door Eline91 op 11-04-16 21:12, in het totaal 2 keer bewerkt

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 21:10

ik ben toen ik net aan L ging mennen bij Boyd Excel geweest die belde ik wat verlegen op en hij vond het juist leuk dat ik het vroeg en echt wou investeren in een goede les :)
gewoon doen :)

singa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 21:21

Ik denk wel dat het kan, al zou ik geen springruiter kiezen. Tenzij hij een parcours met enkel waterbakken bouwt :+

Ik duim voor een positief antwoord van je buurman! Worden er nergens in je buurt brevetten georganiseerd? Lijkt me erg leerrijk, zowel qua theorie als praktijk. Maar dan moet je natuurlijk wel op regelmatige tijdstippen ter plaatse geraken met shet en koets.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-16 21:49

Brevetten? :o?

singa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 22:41

Ik weet niet hoe dit in NL georganiseerd wordt, maar ik veronderstel dat er wel iets gelijkaardigs bestaat.

Er zijn een heel aantal verenigingen die een cursus organiseren, die over enkele maanden loopt en eindigt met een examen. Hierin komt zowel theorie als praktijk aan bod. Sowieso de eindtermen voor het brevet, vaak ook veel meer.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 14:13

Handig als deze in de buurt woont.
Heb je al een bericht terug?

Ik zit zelf ook te ver weg om betaalbaar tot bij jou te komen.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-16 14:25

Ik had inderdaad al gekeken waar jij woont anke zag je bij de faq staan. Maar inderdaad helaas. Heb overigens nog niets terug. Laat het meteen weten zodra ik wat hoor

MilouNigel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 16:24

Ik volg je topic ook even. Ik wil graag gaan beginnen met menlessen maar kan hier in de buurt niet veel instructeurs vinden. Harry de Ruyter zit hier niet ver vandaan dus dat zou een goede optie voor mij zijn. Ik houd je topic in de gaten ;)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 16:47

Als je als menner ervaren bent (dus niet het mentechnische deel hoeft te leren) maakt het niet uit wie er les geeft. Ik heb de laatste tig jaren alleen maar les gehad van niet-menners. Ruiters die zelf Intermediair rijden. Ik moet als menner dan zelf de aanwijzingen ombouwen, maar dat vond ik nooit een probleem. Paard moet dressuurmatig op dezelfde manier aan het werk.

Voor mijn pasbeleerde pony heb ik dan wel weer een meninstructrice ingeschakeld, maar dat is dan puur omdat ik mentechnische fouten van mijn kant wilde voorkomen en de pony het wel op de goede manier zou leren (mijn andere spul loopt op ZZ niveau, dus dan ben je het begin een beetje kwijt) Inmiddels zou ik met deze pony ook over kunnen stappen, maar ik les momenteel even helemaal niet meer ;-)

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 19:50

Ja ik heb een tijdje les gehad van iemand die geen verstand had van mennen, maar wel van hoe een paard moest lopen en bewegen. Lessen waren erg nuttig en merkte toen pas goed dat mijn houding op de wagen ook van grote invloed was op de manier van bewegen van de pony om maar wat te noemen.

Uiteindelijk toch mee gestopt, omdat er ook wat misverstanden waren. Bepaalde dingen die zij graag zag en wilde, gingen voor de wagen in mijn ogen echt niet en dat kon ik dan ook niet duidelijk maken :)
Maar voor mij was het toen zeker nuttig.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 20:34

TS heb je al antwoord op je mailtje?

Als je al kan mennen lijkt me les van gewone instructie geen probleem, wat de anderen hier ook zeggen, denk dat mijn onder het zadel instructie me prima kan helpen met het mennen, ze weet hoe het paard kan lopen, vertaling moet ik dan zelf maar doen. Heb het regelmatig overwogen, tot nu toe niet gedaan, maar aangezien ik maar 2 x in de maand max. men... denk ik dat het er binnenkort wel van gaat komen.

Voor het jonkie vind ik echte meninstructie dan wel weer handig, omdat er toch soms wat specifieke mendingetjes zijn.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-16 15:00

Ik heb helaas nooit een antwoord gekregen. Heb ook nog naar een stal in weert gemaild, ook geen antwoord. Ik zou nog kunnen bellen... Wat denken jullie?

Reden voor mijn update is ook omdat ik gisteren wel het geluk heb gehad van een nederlands kampioen ZZ dressuur les te hebben gekregen! En ze hoefde er ook niks voor te hebben ook :oo (bofkont ben ik! Haha) helaas woont ze niet in de buurt, was bezoek van de buren die hier een weekje op vakantie waren en ik heb de stoute schoenen aangetrokken en gevraagd of ze me les wilde geven. En ik heb daar al superveel aan gehad. Weet in ieder geval nu hoe ik fatsoendelijk mijn zweep moet gebruiken en mijn pony goed actief moet houden.

Tevens heeft ze voor onze 2 andere paarden ons andere tuig passend gemaakt (voorlopig wordt daar allen nog niet mee gement).

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-16 15:07

Gem schreef:
[VN] Menner Cazemier krijgt unieke les van Diederik van Silfhout
[VN] Winnares Kür op Muziek Mennen wint les Adelinde Cornelissen

Je kunt eventueel ook nog les pakken van Leonne van Gestel in . Wanneer je als menner vroeger ruiter was, legt zij het op beide manieren uit om zeker te weten dat je de boodschap begrijpt.

Ik heb hier eerder overheen gelezen. Ik heb haar opgezocht en zal contact met haar opnemen. Zal wellicht wel wat duurder zijn ivm afstand maar ik ben al blij als ik bijv eens in de zoveel weken les kan krijgen. Misschien als milounigel ook zou willen dat we in 1 les kunnen of op dezelfde dag dat het reiskosten scheelt.

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 15:17

Leuk zeg zo'n menles!
I zou gewoon even bellen. Het zou de eerste menner niet zijn die totaal niets heeft met computers en mailen en wie weet is je mailtje wel in de spambox beland en heeft ie het nooit gezien. Gewoon even bellen, dan weet je het meteen.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 15:34

Is Berry van den Bosch van VDB Stables voor jou dan ook geen haalbare kaart qua afstand?
Of Saskia Siebers?

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 21:19

Combineren van lessen mag. Kunnen jullie de reiskosten samen delen.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 23:11

Lukasje schreef:
Is Berry van den Bosch van VDB Stables voor jou dan ook geen haalbare kaart qua afstand?
Of Saskia Siebers?

Geeft Saskia les dan? Nooit gehoord

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 14:47

Saskia van Heesch wel. Saskia Siebers weet ik niet. Dacht van niet.