Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
malih schreef:Ik vind het dus inderdaad ook bagger achter langs. Ik zit nu te denken in de passoa uit elkaar te halen en dan alleen het achterste deel van de pessoa te gaan gebruiken(het bontje) Samen met de dubbele longe. Iemand daar ervaring mee
Hilary schreef:Mijn lange lijnen doe ik het liefste de buitenlijn achterlangs, door de longeersingel (onderste ring) en dan aan het bit. Binnenlijn door de longeersingel naar het bit. Dat vind ik het makkelijkst met van hand veranderen en wisselen van centrum- naar menpositie.
Door het bit terug naar de singel doe ik liever niet i.v.m. verdubbelen van de kracht op het bit (en dus de druk in de mond) door de katrolwerking.
Lucy_121 schreef:Dit klopt geloof ik niet omdat je maar gebruik maakt van 1 katrol correct me of I'm wrong.
Hilary schreef:Ik gebruik daar een bandage voor i.p.v. een pessoa. Bandage van de ene kant van de longeersingel achterlangs en dan weer aan de longeersingel vastmaken.
Desiree schreef:Ik heb de binnensten lijn aan de longeersingel vast geklikt. En dan loopt hij naar voor, door de bitring, of in mijn geval de neusring want ik longeer met kaptoom.
De buitenste lijn zit direct vast aan de ring bij het hoofdstel, en loopt dan door een lage ring van de longeersingel achter zijn broekspier.
Als ik wil dat het paard nageeft, stel ik hem iets naar buiten met de buitenste lijn. Dit helpt bij mijn paarden altijd goed. Het houdt ze namelijk in balans waardoor ze los durven te laten en vervolgens nageven.