Heb je je eigen berichten wel eens gelezen Skyefate?
Je kan wel alles op alle andere gaan steken maar eerlijk is dat niet. En nee, ik ben niet volledig tegen de methode al heb ik er mijn vragen bij maar dat heb ik bij alle manieren. Het is IMO belangrijk om je vragen te blijven stellen. Meer is dat dus niet. However, Ik denk wel dat de "volgelingen" er veel meer van maken dan het is want Warwick zelf is een heel nuchter mens voor zover ik hem ken uit de filmpjes enz maar de volgelingen maken van hem een goeroe net als jij nu doet. Maar goed.
Ibbel geeft het al mooi weer; Hetgeen jij dit paard nu probeert te leren doet warwick ten eerste al in vrijheid. Door de longe houd je druk ook al zou die eigenlijk moeten wegvallen. Door de longe er aan te hangen gaat een groot deel van je "les" gewoon al verloren. Hij laat zich nl niet leiden omdat jij de juiste signalen geeft maar omdat ie vast zit. Bij de haflinger is het veel minder maar bij de fries staat er bijna constant nog steeds veel spanning op de lijn dus er valt eigenlijk ook geen druk weg.
Als hij dan verder gaat en de lijn er aan hangt, zie je nog steeds niet zoveel spanning als er bij jou te zien is en de signalen zijn lang zo groot niet als jij hier toont. En dat hoeft ook niet. IMO zijn jouw hulpen gewoon veel en veel te groot ook voor een beginnend paard. Als je Warwick ziet werken dan zie je natuurlijk in eerste instantie ook even spanning maar die valt vrij snel van die paarden af en ze weten relatief snel waar ze aan toe zijn, wat ze moeten doen, en ontspannen daar in... Het filmpje in dit topic zie ik een paard dat geen idé heeft waar ie aan toe is en spanning blijft vast houden.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 17-02-16 12:50, in het totaal 1 keer bewerkt